Gå til innhold

Provera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med dette? Fikk det av gynekologen for å få regelmessig menstruasjon igjen. Har noen cyster på eggstokken som forstyrrer litt. Men var ikke akkurat lystig lesning det pakningsvedlegget...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også Provera fra legen for å få regelmessig mens. Leste etterpå at Provera har en preventiv virkning på lik linje med p-piller. Jeg ville jo bli gravid, så jeg sluttet med det etter en mnd.

Skrevet

Det var det jeg også leste! Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg fikk de?! Sa jo til han at jeg gjerne ville bli gravid. Merkelig. Vel vel. Takk for svar:)

Skrevet

Det er ikke noe i veien for å bli gravid selv om man går på Provera, men det kommer ann på hvordan dette tas.

Jeg jar fått Provera og skal ta dette fra dag 16, har el dag12,13 eller 14. På denne måten kan jeg fortsatt bli gravid. Jeg har fått Provera for å forhindre spotting i lutealfasen.

Dersom man tar Provera som er progesteron fra tidlig syklus, innen el,vil man ha problemer med å få el og dermed bli gravid. Dette skyldes at høyt progesteronnivå vil "gi beskjed" om at man kan være gravid og da skal jo ikke ny el finne sted.

Skrevet

Aha! Da skjønte jeg! tusen takk for forklaringen:) Flott:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...