Piratsnuppa&Lukas! Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Huff, jeg venter såå på å få sykepenger, hadde håpet at de kom før helgen... men ser ikke sånn ut...
snart mor til 3 Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 hvordan får man egentlig vite om man får sykepenger eller ikke?? søkte om det for en måneds tid siden eller noe slikt.. ikke hørt noe.... :S
Piratsnuppa&Lukas! Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2008 Ring trygdekontoret eller nav trygd der du bor å spør.. jeg har ikke fått noe brev, men får sykepenger 1.el 2. ganger i mnd..
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Datoer for utbetling av div ligger på NAV sine sider. Sykpenger utbetales sort sett 25. i hver mnd..
snart mor til 3 Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 burde man ikke få et skriftlig vedtak uansett? jeg trodde det...sukk..får bare vente litt til da...så ringer jeg nav i nesteuken hvis jeg ikke hører noe før da... vet det kan ha tatt en stund før arb.giver gav fra seg sitt papir så... tok det lang tid for deg?
Deidei Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har heller ikke fått inn noe.. Så jeg krysser fingre og tær på at de kommer inn iløpet av dagen, ellers må vi bare suge på tommelen til over helga.. huff.... Hadde virkelig vært fint å fått dem før helga.....
Saresa Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 prata med nav og de sa (ivertfalll mine) sykepengene er sendt ut men det kommer ann på bankene når vi får de. altså når de har utbetalingstidspunkt.
bixit Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Jeg ventet også på et skriftlig vedtak. Ser ikke ut til at de sender ut det når det gjelder sykepenger?! Jeg har øyensynlig fått innvilget sykepenger, men pengene ble bare satt inn og det var slik jeg fant ut av det, hehe. Synes det er en merkelig fremgangsmåte, en burde fått skriftlig info om utregning av beløp som var innvilget og dato for utbetaling.
*Mamma-i-Mars* Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 jeg har fått, men jeg har fått for lite (
Zikosu og William Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 ring nav NÅ og spør!!! jeg får 1 til 2 ganger i måneden,kommer litt an på tidsrommet som står på sykmeldinga... når du først får pengene utbetalt sjekk at du får riktig sum,jobben min hadde regnet VELDIG feil,de mente jeg hadde ca14000 brutto/mnd når jeg hadde regnet ut selv at jeg hadde hatt ca 15000 netto/mnd i snitt siste 3mnd...sa ifra på jobben,de regnet ut på nytt og fant ut at de hadde bommet med 7000,jeg skulle altså ha ca 21000 brutto/mnd...så følg med på at du får det du har krav på!!!
babygullz <3 vilde Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 jeg venter fortsatt på mine sykepenger for desember jeg! Snakket med nav i forrige uke, og sa budsjettet mitt er litt stramt nå som jeg ikke har fått utbetalt de sykepengene som var en HEL månedslønn--- han fra nav var kjempehyggelig og lovet jeg skulle få pengene i løpet av denne uken, siden det var så lenge siden de skulle blitt utbetalt, og han skjønte ikke hva som hadde skjedd. HVIS det ikke skulle la seg gjøre at pengene ble utbetalt fr den 25, skulle de RINGE meg, men det har de altså IKKE gjort, men de har heller ikke holdt lovnaden sin, for jeg har IKKE mottat sykepengene mine enda! Kjenner jeg blir så provosert! Kult å leve en måned på etterskudd liksom..Fysj!
Zikosu og William Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 åh...det sendes forresten ikke ut noe skriftlig vedtak...men du mottar er "lønnsslipp" for hver utbetaling... og husk at de første 15dager av sykmelding er arbgivers ansvar,så da får du ikke noe fra nav for disse dagene... eks: hvis du er sykmeldt fra den 1. i mnd får du ikke sykepenger fra nav før fom den 16.
siste"mann" ut Skrevet 22. februar 2008 #13 Skrevet 22. februar 2008 Sendes vel ikke ut noe skriv fra NAV om du får sykepenger eller ei? De 16 første virkedagene går jo på bedriften og etter det er det nav som betaler ut. Når du har vært sykemeldt i 8 uker får du et skriv fra Nav angående tilrettelegging osv. 25 er utbetalingsdatoen for sykepenger, siden det er på mandak kan det hende de kommer idag og med at pengene SKAL være på konto den 25.
siste"mann" ut Skrevet 22. februar 2008 #14 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har faktisk fått sykepenger idag, de kom etter kl 16.00
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #15 Skrevet 22. februar 2008 Jeg fikk og idag, men har fått for lite... De sa på tlf til meg at jeg skulle ha ca 20200 i mnd føre skatt... Men DET ble det ikke idag... Og hvorfor få idag, hvis vi skal ha i slutten av mnd? Skjønner ingen ting jeg..... Sist jeg fikk penger var 31 januar, da skal jeg jo ha siste dag i februar og, eller? Og hvilke dager får man fra og til denne utbetalingen?
babygullz <3 vilde Skrevet 22. februar 2008 #16 Skrevet 22. februar 2008 Har ikke fått mine jeg...syns d er svindårlig gjort da, å love dem i løpet av denne uka ettersom det var så lenge siden jeg egentlig skulle hatt dem( sykepenger for nesten HELE desember+14 dager av januar..) Har såvidt hatt penger til å betale regninger..lever jo en mpned på etterskudd, drittNAV! syns de tar lite hensyn ass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå