Gå til innhold

Eer det sånn fortsatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var ung ( for sånn 20 år sida eller noe) så var det sånn at de ungdommene som meldte seg inn i natur og ungdom og tilsvarende, var dem som var litt kunstnerspirer, i opposisjon til det meste og røykte hasj. De var liksom en gruppe for seg.

Vet ikke eom det var sånn på alle steder, men sånn var det nå her.

Nå har jeg ei venninne som har ei tennåringsdatter og som alle andre tenåringsmødre så er hun jo bekymra for alkohol, festing og narkotika osv.

Så er da datra meldt seg inn i natur og ungdom og mora er så glad for at hun har det og at hun menger seg med "skikkelig ungdom".

Jeg har ikke sagt noe til min venninne, og jeg vet ikke om jeg bør eller skal heller. For jeg vet jo ikke hvordan det er i dag. Kan jo hende den gruppa tiltrekker seg en annen type ungdom i dag en den gang. Vet jo hvem en del av disse er. Og jeg kan ikke si at jeg vet om de driver med stoff.

Noen av dem ser jo ut som de gjorde den gangen jeg var ung og jeg får straks asosiasjoner til stoff når jeg ser dem.

Er det jeg som har fordommer ut fra tidligere erfaringer og helst bør holde kjeft om dette overfor min venninne? Jeg vil jo ikke beskylde hennes datter for noe og jeg vil jo ikke gjøre min venninne unødvendig bekymra.

Eller har jeg grunn til å være bekymra her, for hvilket miljø jenta har havna i? For jeg er jo oppriktig glad i denne jenta, ei flott jente og det hadde vært ille om hun havna borti stoffer.

Ikke lett dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stoffer og alkohol vil jeg påstå at man finner i de fleste omgangskretser. Om det så er Natur og Ungdom eller Unge Høyre. Jeg har en kusine som er utrolig alternativ - hun driver med Rød Ungdom og det som er - i det miljøet driver de klart med en del ulovligheter som det - men halvparten de er jo blitzere og lovbrytere til de grader, mens det også fins de som ikke rører sånt.

Jeg tror neppe det er noe å være redd for. Spørs jo helt på hva jenta søker osv. Tror ikke de sitter å røyker hasj på styremøtet akkurat.

Skrevet

Nei, tror jo ikke akkurat at de røyker hasj på styremøtene da. Men er jo redd hun lettere kan få venner som driver med det og sånn blir dratt inn i det.

Vet jo at en del av ungdommene der er sønner/døtre av de som var med da jeg var ung og hvor foreldrene drev med div ting.

Men det er jo sant, hun kan jo komme borti ting uansett hvor hun er da. Og det er jo positivt at hun er engasjert i noe da og ikke bare henger på gatehjørnene.

hun er ei grei og flott og rolig jente som gir uttrykk for at hun hater narkotika og alkohol. Menkan man egentlig stole på sånt? Vet jo hva foreldrene til mine jevngamle som drev med både det ene og det andre trodde om sine håpefulle.

Herregud som jeg gruer meg til mine blir tenåringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...