Gå til innhold

Tør dere dra til syden i svangerskapet jenter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så i tvil!!

Leser sååå mye rart overalt.....!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg var det ikke noe problem i allefall! Men så var jeg tidlig i svangerskapet også. Ca 4 mnd da jeg var avgårde. Vet ikke helt hva du tenker på om det er farlig. Snakket med legen min, og hun mente at så lenge jeg tok de vanlige forholdsreglene ang mat (matportalen.no), og kanskje var ekstra forsiktig med salater og frukt som ikke var skrelt, så er det ikke noe problem. Jeg må tillegge at jeg har ingen som helst komplikasjoner i mitt svangerskap så langt. Og så kommer det litt an på hvor du tenker reise også. Selv var jeg på Kanariholmene. Der har jeg vært mange ganger og aldri opplevd å bli syk/matforgiftet. Men skal du til veldig eksotiske reisemål, eller til f.eks Egypt, bør du være klar over at det er lettere å bli litt magesyk. Ikke moro uansett, og slett ikke som gravid. Men jeg tror det kommer til å gå kjempefint, det er deilig med litt sol og varme på kroppen, når man ellers føler seg bleik og kvisete (les undertegnede). Et lite tips tilslutt: Be om rom i 2.etg eller høyere så slipper du katter som sniker seg rundt på terrassen din og driter i blomsterbed o.l. Så er du tryggere for toxoplasmose smitte :-) Gooood tur!!!

Skrevet

Vi planlegger en sydentur i mai, og da er jeg 28 uker på vei. Men vet om mange som reiser mye senere i svangerskapet uten problemer, bare husk avbestillingsforsikring, vet aldri hvordan formen er når man skal reise.

God tur ;-))

Skrevet

Jeg har vært i syden nå mens jeg har gått gravid,men jeg rådførte meg med lege og jm før jeg dro og de mente at det var helt trygt. Reiste med kjent turpooratør(ving) og hvis jeg spiste på hotellet skulle det være helt trygt,mente de,men skulle jeg spise ute,måtte jeg være veldig forskiktige,noe jeg også var.

Jeg var på Grand Canaria

Skrevet

Vi drar til Sør Afrika for 3 uker når jeg er 16 uker på vei. Er ikke bekymret overhodet, men kommer selvfølgelig til å ta alle forholdsregler for å ikke risikere noe :o)

Skrevet

Vi skal til Kreta i mai...da er jeg i uke 33. Skal være 2 uker så da har jeg fortsatt 6 uker igjen til termin når jeg kommer hjem. Kommer til å være forsiktig med kjøtt, fukt og grønt. Vann drikker jeg alltid fra flaske i syden...så det blir ikke noe pes.

Satser på å få mulighet til å bade å kose meg litt før babyen kommer :-)

Skrevet

Er bare meg som skiller meg ut her ser jeg.

Jeg hadde ikke turt å reise, men så har jeg vært 100 % sykemeldt hele svangerskapet pga to senaborter tidligere. Får mye oppfølging. Selv om jeg er i superform så hadde jeg ikke turt, og ikke hadde jeg hatt samvittighet til det heller. Hadde neppe fått klaring fra jordmor eller lege heller.

Vi gjorde unna sydenturen like før jeg ble gravid i slutten av august. Er glad vi reiste da, for vi tenkte på å utsette litt. Er ikke sikker på om sambo hadde forstått det hvis jeg hadde sagt jeg ikke ville reise.

Før jeg i det hele tatt tenkte på å bli gravid tenkte jeg alltid at jeg nå skulle holde meg hjemme, men det betyr ikke at jeg fordømmer dere som reiser. Men jeg er nå så redd for alt, overoppheting, blodpropp, mat, for tidlig fødsel osv. Selv om standarden nok er bra på sykehusene i syden, så hadde jeg ikke følt meg trygg.

Skrevet

Jeg var i syden tidlig i svangerskapet med frøkena mi (snart 4 år). Var vel i uker 10 eller deromkring. Det gikk kjempefint.

Men jeg tror faktsik ikke jeg hadde turt denne gangen. Var i syden sist sommer også og da fikk jeg salmonella infeksjon. Vi var da alleredet prøvere og jeg var så glad for at jeg ikke hadde rukket å bli gravid. Jeg var kjempedårlig i over en uke. Var til og med innlagt på sykehuset da vi kom hjem fra Rhodos. Så nei, etter den opplevelsen, hadde jeg ikke turt.

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra legen min om ikke å reise til syden. Jeg testet negativt på toxoplasmose og hun mente da at jeg ikke burde utsette meg for det. Tørr jo egentilig ikke å gjøre annet en hva hun sier da..

Skrevet

Vi hadde kjøpt tur til Croatia i mai, da er jeg i uke 32-33. Men vi valgte å selge den til slektninger, jeg har ikke lyst til å evt føde i utlandet. Har ikke angret på at vi tok det valget. Men sier ikke at dette er det rette, synes dere er tøffe som reiser så sent i svangerskapet som etter uke 30.

Vi skal heller ta en tur i mai neste år, da er mini 10 mnd:)))

Skrevet

Jeg bor i midtoesten jeg saa en tur til syden hadde jeg nok turt... Vurdere aa toerre ta en tur hjem til Norge ogsaa i mai :)

Skrevet

Husk at de blir gravide i alle andre land også, og tar sikkert sine forholdsregler der også. Eneste må vel være at det kan være ubehagelig med sterk varme hvis du i tillegg drasser på en mage. Ikke glem også at du kan få pigmentflekker som ikke går bort igjen, hvis du er mye i sola. Disse hormonene vet du.. Pass også på grønnsaker og frukt, som du også kanskje gjør her hjemme? Og pass på å gå litt rundt på flyet, så går det nok bra. :)

Vi var i Karibien når jeg var 14-16 uker på vei, og det gikk helt fint :) Uten vaksine til og med! ;)

Og mange jeg kjenner som har vært på ut seinere i sv.skapet og har vært kjempefornøyde med det :)

God tur!

Skrevet

Hei vi planlegger tur til Gran Canaria i midten av april. Jeg er da 29 uker. Har vært der tidligere og tror rett og slett kroppen min kommer til å bli kjempefornøyd med sol varme og avslapping. Man tar selvfølgelig forhåndsregler, men legen min sier at det er absolutt ikke noe problem. Som andre har nevnt så er folk gravide i hele verden og charterturer er jo basert på at man skal ha det komfortabelt og trygt.

Skrevet

Var i Dubai i uke 25 sist, og det gikk kjempe fint!

Eneste var at reisen ble litt i lengste laget...................

Skrevet

æ vil heller ikke forn til syden no når æ e gravid. e jo sant at andre blir gravid å får friske barn andre plasser i verden... men vi e jo ikke vant me alt som e vanli der nede.. ¨varmen, maten, osv... ville ikke følt mæ helt trygg... men har aldri hørt om at nåkka galt har skjedd... så e nåkk helt sikkert trygt...:)

Skrevet

Jeg skal til Kreta i juni. Skjønner ikke hva som skal være problemet med det- det er da enda 10 uker til termin så sjansen for en fødsel der nede er liten og skulle noe skje så har de jo sykehus der også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...