Gå til innhold

Lite liv i uke 27, normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har til nå fra uke 19 kjent masse liv hver dag. I forrige uke (uke 26) kjente jeg masse liv, men denne uken har det vært mindre. Hun sparker ikke så mye som før, men jeg kjenner noen spark innimellom... har jo lest at det er normalt med roligere perioder, men blir så bekymret...

Noen som har opplevd det samme, også har alt vært ok?

Takker så mye for svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Orkideen - Fødeklar
Skrevet

Fra uke 22 til 30 er barnet inne i en fase hvor det sover 90 % av døgnet, og det er normalt at du vil kjenne mindre aktivitet. I disse søvnperiodene er det nærmest umulig å vekke barnet. Etter uke 30 vil du igjen oppdage at barnet er mer aktivt.

En annen årsak til atdu opplever barnet er mindre aktivt er at det har snudd seg og ligger og sparker innover mot ryggen istedenfor magen. Da vil du ha problemer med å kjenne sparkene.

Jeg hadde en liten snuppe som var veldig rolig i perioder. Men i morgen har jeg termin, og hun turner fortsatt rundt i magen. Min var et rolig barn til uke 37, etter det har hun nærmest vært hyperaktiv.

Er du usikker ta kontakt med jordmor eller fastlege for en sjekk. Fra uke 26 skal du kjenne liv hver dag.

Lykke til.

Skrevet

Det vi fikk vite da jeg gikk gravid sist,var at i fra uke 25,skal en kjenne liv hver eneste dag,hvis ikke må en ikke legge seg til å sove uten å snakket med fødeavdeligen.

Vi fikk også vite at noen barn var veldig aktive og kunne nesten sparke døgnet rundt og andre var med rolige og en kunne nesten ikke kjenne liv i løpet av dagen,men noe skulle enn kjenne. Det sier seg jo selv at alle barn ikke er like og har forskjellig aktivitetsnivå.

Skrevet

Tusen takk for svar!!!

Nå ble jeg litt roligere.. :)

Kjenner noen spark og dytt i dag, og selvom det ikke er så mye som før, så virker jo alt normalt da... Men før var det liksom mye sparking, jevnt over hele dagen, nå er det kun mye i en liten periode om dagen og lite på kvelden igjen. Igår var det såvidt noen spark når jeg la meg, og hun har som regel tatt helt av tidligere da..

Tror alt er ok... :)

Skrevet

Slik du skriver så virker det jo som om alt er normalt,jm sa også at enkelte barn hadde perioder der de var roligere enn andre perioder,enn måtte bare bli kjent med barnet,det var ikke norm som kunne følges,bare det at det skulle kjennes liv hver eneste en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...