Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi er 4 mnd., og eg tenkte å begynna med litt grøt siden eg ammer så ofte..

På grøtpakken står det at ein skal bruka1 te skei pulver med ønsket melkemengde til smaksprøve; kor masse melk pleier dere å bruka?

Kor lenge gir dere denne mengden før dere øker?

Kor masse øker dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal selvfølgelig få begynne med grøt hvis du absolutt vil, men er du sikker på at datteren din trenger det?

Legger hun fint på seg?

Har hun en økeperiode, siden du ammer ofte?

Grøten skal vel være omtrent flytende når du gir den så tidlig.

Bruk god tid på å øke mengden, gi gjerne 1 t-skje i et par-tre dager før du øker til to. Fortsett slik. Viktig å øke sakte slik at tarmene venner seg til dette nye.

Husk at hun kan reagere med magevondt, selv etter bare en t-skje.

Da ville jeg sluttet, og ventet et par uker før du prøver igjen.

Jeg begynte med grøt til mine tvillinger da de var nesten 6 mnd. Vi begynte med 1 t-skje, og er nå (1,5 mnd senere) oppe i 1/2 - 2/3 porsjon, avhengig av dagsform.

De har enda ikke villet ha en full porsjon.

Lykke til.

Skrevet

Vi har akkurat begynt med litt smaksprøver slik som deg. Jeg har gitt 1 ts grøtpulver i tre dager nå. Kommer til å trappe veldig forsiktig opp. Jeg har laget den tynn tynn med kanskje 3 ts mm. Det ahr gått fint så langt, ingen mageproblemer og hun bæsjer som før. Hun er 4,5 mnd.

Skrevet

eg begynte med 1 ts grøt pulver og melk slik at de ble en tykk suppe. vis du skjønner? så gjorde eg slik i 2-3 dager og så gjorde eg den tykkere.når hun kom opp i en tykkelse som grøt bare øket vi med begge deler.. . begynte på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...