TusseMor07&09&14 Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Er det sånn at man burde holde seg unna ibux når man prøver? Jeg har hatt en heidundrenes skallebank i 3 dager nå. Panodil Zapp funker jo søren ikke. Endte med at jeg tok 2 ibux for 20 minutter siden, og det begynner allerede å hjelpe litt! Tror hodepinen kommer fra stiv rygg og nakke... sprer seg oppover, så da er det liksom bare ibux som hjelper på meg... men så mener jeg å ha lest at deter lurt å holde seg unna ibux når man prøver. Noen som vet?
Tvi tvi :D Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Er ingen ekspert, men har hørt at så lenge man prøver så skal man helst ta paracet.. Er noe i ibuxen som ikke er helt bra ved en graviditet.. Se felleskatalogen: Søk Ibux "Kan redusere fertilitet hos kvinner og anbefales ikke til kvinner som forsøker å bli gravide. Hos kvinner som har problemer med å bli gravide, eller er under behandling for infertilitet, bør seponering vurderes. ....." Det var det jeg fant
TusseMor07&09&14 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2008 ( æsj... det var dumt. Jaja... sånn er det bare! Tusen takk for svar!
Tvi tvi :D Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Bare hyggelig Har sikkert ikke noe og si en eller to ganger Paracet skal være helt trygt
TusseMor07&09&14 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2008 Nei... får håpe det ikke har noe å si! problemet er bare det at paracet og panodil og sånt med paracetamol i ikke fungerer på meg når hodepinen kommer fra stive muskler. Men det går seg nok til:o)
Lemis Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 har lest at ibux kan forstyrre eggløsningen eller den kan forsvinne...
LabbogLine Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Ibux inneholder et virkestoff som kan forsinke eller hemme eggløsningen. Dersom man prøver å bli gravid bør man holde seg unna alle smertestillende preparater i gruppen NSAID´s (ikke-steroide antiinflammatoriske midler) Disse selges reseptrfritt i selvvalget i apoteket under ulike navn: bux, ibumetin, ibuprox, ibuprofen (alle inneholder ibuprofen som virkestoff) og naproxen. Men det er klart at noen ganger må man jo bare:) Jeg tror man må skille litt mellom 1 tablett og det å ta flere tabletter daglig over en lengre periode, selv om man jo helst skal holde seg unna. Men noen ganger går det jo bare ikke, man fungerer jo ikke når hodet holder på å sprenges heller, spenningshodepine er voooooondt:)
LabbogLine Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 ps. Apotek 1 har mange fine sider med informasjon om forkjellige tema, sjekk ut denne: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/raad/intim_og_underliv/barnloshet_ufrivillig/barnloshet_ufrivillig
LabbogLine Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 ser at i´en i ibux har forsvunnet, gikk litt fort på tastaturet her en vending:)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 Jeg spurte farmasøyten på apoteket jeg siden jeg MÅ ta de pga mensen smerter. Ingenting annethjelper og smertene er bare ikke til å leve med uten ibux. Hun sa at det å bruke ibux kun de første 3 dagene i syklus ikke skulle ha noe å si, men at dette gjelder dem med kroniske smerter som tar mye ibux, ofte. Jeg tror ikke ibuxen er mitt problem...
TusseMor07&09&14 Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. februar 2008 Tusen takk for mange svar. Det kan virke som om ibuxen roet ned mye av hodepinen. Jeg har vært veldig mye bedre i dag, enda jeg bare tok 2 stk på morgenen idag. Det ligger nok noe i det at det er forskjell på å ta 2 stykker en gang i mellom og flere hver dag. Men det er greit å vite at det ikke er anbefalt, så det går ann å begrense det til det minimale! Skal se på den linken Milla... Igjen.. takk for fine svar:o) Nå tar jeg kvelden... så håper jeg hodepinen er borte for godt imorgen! Natta:o)
monca*84*j12 Skrevet 22. februar 2008 #13 Skrevet 22. februar 2008 jeg er under prøving, med tann-pine... ibux er fiiiint.....
LabbogLine Skrevet 23. februar 2008 #14 Skrevet 23. februar 2008 Bra det hjalp da:) Er plaget med spenninshodepine selv jeg. Det er helt forferdelig når det står på, man fungerer rett og slett ikke ordentlig. Og det eneste som hjelper meg er 1 ibux og 1 paracet. Må man så må man:) Det aller, aller viktigste er jo å holde seg unna ibux (og de andre NSAID´s preparatene i innlegget litt lengre oppe) etter man har testet positivt! Apotek 1 har forøvrig mange andre fine tips inne på apotek1.no også (jobber som farmasøyt ved ett av apotek1 sine apotek, så må reklamere litt, hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå