*ViMsA* Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 noen som har brukket en tå? hvordan var det? lurer på om jeg kan ha gjort det... Noen sier jeg skal kontakte legen, men folk som har brukket tær før sier det ikke behandles likevel, så da er det vel heller ingen vits å gå dit?
Katzenjammer ☆ Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Jeg knakk lilletåa en gang. Fy fader, det var vondt! Ble mørkeblå/svart i området rundt. På legevakta sa de at de ikke var noe å få gjørt noe med. Kunne tape tåa inntil den vedsidenav, men da ble jeg tvunget til å måtte bøye den, så jeg lot være. Ble bra igjen etterhvert!
alvis Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Av og til må du operere, spesielt storetåe, hvis bruddet ikke er fint. Det er lurt å ta kontakt med lege for å avklare dette. Som regel blir det ikke gjort noe med.
*ViMsA* Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2008 ok, takk! Har ikke navn på mer enn lilletå og storetå... er den ved siden av lilletåa... ringetå? hehe er overraskende vondt faktisk. fyttirakkern! Skjedde i går ettermiddag/kveld, og regnet med å våkne frisk og rask, men det er bare mye værre egentlig... Men jeg må gå frem og tilbake til legen, tilsammen blir det noen km... frister ikke mest nå hehe med to småbarn, barnevogn osv...
alvis Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Uff nei. Det kan være utrolig vondt. Jeg har ikke vært med om at ringtåen:) er blitt operert alltså. Men av og til kan det være godt å avlaste den med teip og krykker. Vet at det høres drastisk ut men det er de så får det alltså Du kan kanskje bare ringe legekontoret og høre. Mest sannsynlig trenger du jo ikke gå dit.
silia Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har brekt lilletåen en gang, og den ved siden av en gang. Første gangen var det et åpent brudd, så det måtte opereres. Andre gang var det et vanlig brudd, men ble sendt til røntgen for sikkerhets skyld. Begge gangene ble jeg tapet, og måtte gå med støttetape i flere uker. Er kjempevondt å gå med brudd i tåa, så jeg brukte krykker begge gangene. Trøsten er at det gror fort. Allerede etter en god uke klarte jeg å gå nokså bra uten krykker. Det anbefales også å gå med sko med hard såle den første tiden. Jeg ble anbefalt å gå med tresko, viss jeg hadde. Klarte heller ikke å gå i vanlige sko de to tre første ukene. Ring legen og hør hva du skal gjøre. Har du brudd, får du helt sikkert dekket taxi til lege/sykehus
IP Inga Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Hei. Hvordan går det med tåa? Tror det å brekke tær oppleves veldig forskjellig. En kolega på jobben brakk midterste tåa på foten og hadde det veldig vondt.Hun kunne ikke bruke sko og gikk med krykker over en uke. Tåa ble nesten svart og det tok et par måneder før hun var helt bra. Andre kan sikkert brekke tåa uten noen problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå