LizzyG Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Og ber dere selv noen om lønnsforhøyelse?
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Er lærer og vi går nå opp hvert 4 år pga ansennitet.(og evt i lønnsforhandlinger)
alvis Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er sykepleier og går opp ved 4 år, 6 år, 8år og 10 år. Etter 10 års annsenitet er det slutt! Vi kan godt be om lønnsforhøyelse ved lokale lønnsforhandlinger men jeg har aldri hørt om noen som fått det.
Dronningen! Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Alvis... Har du aldri hørt noen i sykepleieryrket som har gått opp ved lokale lønnsforhandlinger?? Da har dere en dårlig tillitsvalgt hos dere...
Mille** Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Jeg er sykepleier jeg også og går nå opp til 10 års ansinitet. Men det er jo reguleringer i lønna ved de lokale lønnsforhandlingene, lønna ved 10 års ansinitet har jo ikke vært det samme de siste 10 åra! Startlønna for sykepleiere er jo heller ikke det samme nå som da jeg var nyutdannet.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg går opp ca 4-5% hver år. Enten jeg vil eller ikke. Nå har jeg ikke vært i jobben i mer enn 9 mnd, så jeg har ikke rukket å be om lønnsforhøyelse enda... Dessuten får vi bonus to ganger i året, og da er det ikke så lett å spørre... hehe... Er meget fornøyd uansett jeg da!
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Det blir som regel en liten slant hvert år, da, i forbindelse med lønnsoppgjøret, og som lærer så får jeg et ørlite hopp etter bestemt antall år. Får etter 4, 8, 10, 12 og 16 år. Og har du jobba 16 år som lærer, så har du nådd toppen lønnsmessig - helt idiotisk.
Dronningen! Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 JoSo... Det er jo sånn det skal være, mne stagnerer jo ikke etter 10 år... Også følger jo alle yrkene de sentrale/lokale lønnsfohandlingene:o)
*bolla pinnsvin* Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 Det er felles lønnsregulering en gang i året, men hvis jeg synes jeg fortjener det, så er jeg ikke fremmed for å be om pålegg ellers heller. I hvert fall ikke nå, som det er så stramt arbeidsmarked og det er vanskelig å få tak i folk. Best å smi mens jernet er varmt.
LizzyG Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. februar 2008 jau...: Når du ber om mer lønn ellers, hvordan legger du det frem da?
*bolla pinnsvin* Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 Vel, jeg har bare gjort det to ganger. En gang ba jeg om møte selv og den andre gangen var det i forbindelse med at jeg var innkalt til medarbeidersamtale. Jeg spurte sjefen hva han syntes om min innsats og sa at jeg selv syntes jeg hadde lagt ned et godt stykke arbeid og lurte på om det var mulighet for å få litt lønnsforhøyelse. Første gangen fikk jeg 10.000, andre gangen 15.000. Ikke vanvittig mye, men dette var altså i tillegg til de vanlige lønnsjusteringene. Det er litt skummelt å skulle be om mer lønn, men bare prøv, så kan det godt hende du blit positivt overrasket
LizzyG Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. februar 2008 Har gjort det engang selv, og fikk da 10 000 kr. Men har akkurat begynt å jobbe igjen etter permisjonen, så må drøye det litt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå