Gå til innhold

Flere med søvnproblemer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nesten ikke sovet på over en uke nå.....holder på å gå på veggen...

Sover fra ca tolv til to.....også ligger jeg våken. Når kl begynner å¨nærme seg sju da begynner jeg å bli søvnig igjen...men da må jeg opp med de to andre barna...

Tror jeg blir gaaaaaal....

Noen som har tips???

Har forresten bare 20 dager igjen t fødsel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med søvnproblemer selv.. Er konstant trøtt, men får liksom ikke til å sove. Våkner bestandig av at sambo drar på jobb og da kan jeg ligge mange timer våken før jeg kanskje sovner i en liten halvtime. Er veldig slitsomt, for det er jo nå kroppen trenger masse søvn og hvile. Så nå ligger jeg i senga, har spist en kvikklunsj og irriterer meg over at jeg ikke får sove:) Hehe... Dagene blir jo så lange hvis man står opp i 7 tiden også. Huff....

Hjelper det ikke hvis du tar deg en dupp midt på dagen hvis du har anledning til det da?

Skrevet

Sliter med mange våkne timer om natta jeg og... Det jeg har funnet ut hjelper litt, er å stå opp, drikke et glass melk, og spise en neve rosiner, for å gå å legge meg igjen.. Vet ikke helt hvorfor, men leste et sted at det var noe i melken, som sammen med raske karbohydrater var søvndyssende...

Skrevet

jeg har også slitt veldig med søvnen.. men etter jeg begynte med akupunktur, så sover jeg faktisk veldi godt! Anbefales :)

Skrevet

Skriver under på denne jeg også. Er i uke 30 og har i de siste ukene ikke fått sovet særlig på natta. Våkner flere ganger med bare halvtime - 1 times mellomrom, blir så sliten av dette. Det blir nok ikke bedre når babyen har kommet så tar det som ett positiv tegn at kroppen forbereder seg på litt nattevåk, men det er utrolig slitsomt, sitter på jobb å halvsover i ti tiden hver dag ...........

Skrevet

Sliter noe enormt med søvnen, jeg også. Er så urolig i kroppen og spesielt føttene (restless legs), at det er klin umulig å ligge stille så pass lenge at det er mulig å sovne. Når jeg nettopp har sovnet sånn utpå morrakvisten, er det opp igjen med fireåringen som skal i barnehagen. Blir gaaaaal!

Har ikke mange lure tipsene - bortsett fra at det ier lurt å ikke bli liggende der i senga. Det er viktig å bryte mønsteret om du først blir liggende og vri deg, tenke eller hva man nå enn gjør. Gjør noe annet en liten stund, uten å slå på for mange lys (da tror kroppen det er dagen), se på tv, på nettet, lese litt, bake en kake, hva som helst og så begynne på nytt. Det er i alle fall det eneste som fungerer for meg.

Skrevet

Ikke bli liggende i senga - kom dere opp en tur! Spis litt, lese litt....

For de som har probl. med å sove etter dobesøk - ikke sett på lyset - la det være mørkt rundt deg så "vekker" du ikke deg selv i samme grad!

De dagene jeg klarer å få meg litt frisk luft eller få rørt meg litt, så sover jeg MYE bedre!

(er i uke 31)

Skrevet

Har ikke store problemer med å sove, men jeg våkner hver gang jeg skal snu meg! Får vondt i magen (føles som om jeg er skikkelig støl) og blir fullstendig utslitt hver gang! Og det skjer jo ganske ofte i løpet av natta, så det blir ikke mer enn max et par timer i strekk. Og er da like sliten dagen derpå. Heldigvis bare 2 uker igjen til termindato, men jeg er jo førstegangsfødende, så jeg kan regne med å gå over... Men, men, er vel like greit å bli vant til lite og dårlig søvn?

Skrevet

Signerer denne jeg og!!

Jeg er super-trøtt heeeeele tiden,men når jeg endelig sovner, så sover jeg så lett og har helt syke, detaljerte mareritt....brrrr....uhygggelig! Våkner hver time, så det er mange forskjellige mareritt hver natt også. Det har nesten blitt sånn at jeg er redd for å legge meg :-(.

Flere som sliter med mye drømmer/mareritt??

Skrevet

Hei igjen....takk for råd og tips...

Jeg klarer ikke bli liggende så jeg er oppe å går om natten....drikker som regel en halv liter melk og spiser ei brødskive..leser litt.....av og til prøver jeg med en dusj...det hjelper mot bekkenplagene...

Ellers så er jeg også plaget med urolige føtter, som jeg så noen andre her var...men etter jeg begynte å bruke lester i ren ull har det gått over...

Men på en måte godt å se at det er flere som sliter...selv om jeg ikke ønsker at andre skal være plaget med søvnen...

Ja ja ...får bare gjøre det beste ut av det...

Har faktisk fått meg en times tid med søvn nå etter barna ble sendt på skole og i barnhage;-))

Skrevet

Det skal jeg prøve på og nå! Håper jeg får meg en times tid -uten grufulle drømmer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...