Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Noen her som har vært dårlige en dag,sånn at mannen må være hjemme fra jobb? Lurer bare på hvordan det fungerer. Må jeg til legen og få "sykemelding" for den dagen jeg er syk? Må det være veldig ille for å ta ut en sånn dag? Jeg er mye kvalm om dagen, sånn at jeg er ganske på grensa til å være ikke-fungerende til tider. Det er jo en sånn ting som ikke er så lett for legen å se om jeg er eller ikke. Noen som har erfaringer?
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Jeg har ikke opplevd det selv, men det fungerer visst saann at pappa tar over permisjonen naar mamma er sykemeldt. Forutsetningen er selvsagt at du faar sykemelding fra lege.
loveandmarriage Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Men hva gjør jeg hvis jeg er syk bare en dag eller sånn? Må jeg likevel til legen da, for å få bekreftet at jeg er syk? Eller skriver man egenmelding til nav? Aner ikke åssen det fungerer. Formen min hangler litt, så jeg syns det er greit å være forberedt. Si hvis jeg våkner med feber og sånn på mandag.Bare et eksempel. (hvis jeg har feber, så besvimer jeg når jeg reiser meg, så da sier det seg selv at jeg ikke kan ha ansvaret for baby den dagen) Hva gjør jeg da? RInger jeg nav? Eller blir bare mannen min hjemme fra jobb?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Hver forelder har 10 dagers egenmelding pga sykt barn eller syk barnepasser:) Så hvis du er syk en dag, er pappan hjemme og skriver egenmelding neste dag pga "sykt barn", pga at du er syk. 10 dager pr kalenderår. Blir du sykemeldt over lengre tid overtar faren permisjonen i den tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå