Gå til innhold

Noen tanker i natta bare....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig har vinterferien kommet. Vi har i lang til planlagt jeg og samboeren min at når bare DEN kommer, DA skal han ta tulla våres om natta (7mnd). Hun er helt avhengig av å sove inntill meg om natta, og vil ha mat hver 1,5 time...

 

...men det ble ikke som planlagt... Kanskje det var JEG som planla det... og bare trodde det var en selvfølge.

Jajja tenkte jeg da nå i natt... lar henne grine litt i senga og så der jeg om det kanskje går at JEG liksom ordner det selv.... men hun gråter og gråter (ikke vond gråt i det hele tatt).. så begynner min "kjære mann" og orke seg og klage... Så nå sitter jeg her da... i stua... Tullemor sover... på andre siden av sofaen... og jeg får ikke sove fordi jeg er så lei meg pga... egentlig alt mulig... Null overskudd og konstant sliten. Men men, det er en overgang, bare litt kjedelig å føle seg som en alene-mamma... når jeg ikke er det...

 

Sutre sutre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte så tror jeg vi jenter er for "snille" med mannfolka våre. Jeg var fæl til å drive sånn med min nr 2. Gubben våknet jo aldri av ungeskrik heller, så da ble det til at jeg "bare gjorde det" om du skjønner. Stod opp natt etter natt, trøtt og fin.

 

En annen ting er at vi har en tendens til å synes synd på ungen vår. Mamma er jo mamma, men vet du hva? Pappa klarer det minst like bra som oss:)

 

Vi fikk to veldig tette, kun 10 mnd imellom så vi hadde på et tidspunkt 2 babyer, og da sa jeg stopp, da MÅTTE gubben hjelpe til på natta okke som.

 

Nå er smågutta snart 2 og 3 år, og minsten er ennå nattevåker og kan holde på i timevis om natta. Nå gidder jeg ikke sy puter under arma på sambo, når jeg er lei ungen som tuller om natta, vekker jeg sambo, sier han får overta så rusler jeg å legger meg på gjesterommet.

 

Av og til ber jeg sambo ta ungen den kvelden/natta fordi jeg trenger søvn, da gjør han det mens jeg sover godt på gjesterommet hele natten.

 

Tror du må være strengere med gubben din, og med deg selv. Hardt mot hardt. Du har da ikke lagt jenta di alene? Dere er da to om ansvaret for henne både natt og dag!!

 

Føler med deg, håper du snart får sove.

 

Trøsteklem

Skrevet

Snakk med mannen imorgen når han er uthvilt. Si at du er totalt utkjørt og trenger sårt en hel natts søvn i fred og ro og aller helst fler.

 

Her tar mannen og legger seg på gjestesengen og lillemor i reisesengen en gang i mellom så jeg får sove helt i fred. Det trengs.

Skrevet

Kan jo ikke tvinge han. Jeg har sagt tydelig at jeg trenger sove litt... må hente meg inn litt... Men han vil ikke... Han er for trøtt om natta. Vet ikke jeg... vet ikke hva jeg skal gjøre.

 

Han er litt irritert på meg siden ikke jeg legger meg når siste barnet våres legger seg (kl.21.00)... men jeg MÅ liksom ha LITT tid for meg selv..... jeg har de 24 timer i døgnet... og de får timene etter de har sovnet er gull verdt for meg... men det er han uenig i... Nei... vet ikke jeg. Men takker for svar!!!! Skal snakke med han i morgen, redd det er forgjeves...

Skrevet

Føler meg som alenemor mange ganger selv.Skjønner den følelsen der.

Men jeg skal ha husmorferie snart =o)

For første gang på 11,5 år, så skal jeg være helt uten barn. I 12 netter..

Overlever jeg det der, montro?

 

Uansett, så håper jeg morgendagen blir bedre for deg, `lilje!

Skrevet

Nei du kan ikke tvinge han, men som en forelder og kjæreste burde han jo ha forståelse for dine behov!! Han er trøtt på natta?? Er ikke du det?? Herremin, jeg er ofte så trøtt på natta når jeg driver med ungen at jeg sovner mens jeg styrer med ungen som ligger i senga si ved siden av meg..Mister mobilen i gulvet, er så trøtt og fjern at jeg ikke vet hvor jeg er..Tenker du føler det samme.

 

Og mener han virkelig at du skal legge deg kl 21.00?? Herregud det er latterlig!! Prøver du å sove på dagen? Det har jeg gjort. Husarbeid får bare være, søvn er viktigere

Skrevet

Takk for det :)

Vet ikke... er vel overtrøtt nå... finner ikke roen. Jeg er blitt litt kvalm og her jeg sitter... Ikke bare det "ene" vett du :)

Må nok skru av dataen nå... prøve å sove. Det kommer snart en ny dag...

Skrevet

Tusen takk for at du backer meg opp på leggetiden min... jeg MÅ liksom ha LITT alenetid...

Skrevet

Skulle bare mangle, det er jo rimelig latterlig å legge seg klokka 21.00!!

 

Nei, stå på krava, jente=)

 

Nattaklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...