Monajenten Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 Fikk et kick og ryddet i kjøleskapet, og det endte opp med to fulle bæreposer av mat og diverse utgått på dato som måtte kastes. Herregud, det er mye penger da. Skal definitivt begynne å skrive middagsliste og handle én gang i uken, så godt det lar seg gjøre.
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Takk og lov!! Hehe trodde bare det var jeg som var sånn...Vi har alltid for mye mat i kjøleskapet som aldri når å bli spist:/ Da går det i søpla og det skammer jeg meg over!! Vet du hva? Vi får minne hverandre om at det er på tide å sjekke kjøleskapet en gang i uka så kanskje man når å spise maten før den utgår på dato.
Monajenten Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2008 Smart, er helt med på den! Torsdager skal herved bli kjøleskapssjekkedag! ;-) Utrolig irriterende altså. Jeg er i tillegg sånn periodepåleggsspiser, så jeg kan gjerne ha dilla på leverpostei f.eks., og så blir alt det andre pålegget dårlig og kastet:-s Fy flate, fikk en liten vekker altså. Man får plass til MYE mat i to bæreposer:-s
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Mitt problem er at jeg aldri sjekker kjøleskapet før jeg handler, så har jo dobbelt og trippelt opp av pålegg, pluss at man glemmer grønnsakene man hadde kjøpt så må de også kastes.. Luksusproblem er det, og jeg gremmes av det:/
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 Vi slet med det litt før, men med litt bedre planlegging har vi fortsatt like mye mat å velge på, men vi får alltid brukt det opp. Og det lille av mat vi kaster går i komposten. Har også blitt mye flinkere å å beregne og spise frukt og grønt. Kjøper også mye norrek frukt og grønnsaker, de er frossne og holder lenge. Prøv å notere litt og få en ca oversikt på hva dere faktisk spiser og hva som alltid blir liggende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå