Poteto Skrevet 22. februar 2008 #1 Skrevet 22. februar 2008 det er jo engelsk... burde jo vore Beibi..
kanutteogkruttet Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Dette har jeg også lurt på.... Kan vi ikke døpe om dette forumet til "dinbeibi" også..... Er jo så og si bare norske mødre og fedre her inne, og hadde noen merket forskjellen på skrivemåten? * lurer* Hehe...
"husmor"med lille Nora Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 for Beibi hørres rart ut.. vet kje eg...
Poteto Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. februar 2008 vi får komme med forslag om det
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. februar 2008 #5 Skrevet 22. februar 2008 jeg sier bebi med 1 i. men den norske varianten er vel i bunn og grunn spebarn?
kanutteogkruttet Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Janne og Nora=) : Hvordan uttaler du det da? Baby eller beibi....? De fleste jeg vet om sier beibi, jeg også.... Syns det er mer naturlig å fornorske litt.
"husmor"med lille Nora Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 eg sier Beibi, men skirver baby.. faller meg mer naturli.. vet egenglit ikke hvorfor.. er mare slik:P hehe
kanutteogkruttet Skrevet 22. februar 2008 #8 Skrevet 22. februar 2008 Er ikke den engelske/amerikanske det også? Har alltid trodd det jeg...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 22. februar 2008 #9 Skrevet 22. februar 2008 er spebarn det? hva i alle dager sa vi i gamledager da?
vic_89 med prinsen Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 fordi når vi bruker engelske ord som det, så synes jeg vi bør beholde den engelske skrivemåten også. jeg synes det er helt GRUSOMT å se 'engelsknorsk' grammatikk. skal vi høre på køntri og 'det var god sørvis' nei.. jeg tror nok jeg greier meg med såkalte 'norske' ord før jeg begynner med norvagismer. men så er jeg jo veldig glad i det engelske språk også, så jeg liker ikke omskrivning av den grunn:p
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 Vi sier beby evt. bebi. Nå sier/ skriver jo ungdommen så mye rart, så hvorfor henge seg opp i akkurat dette, språket er i konstant utvikling og blir mer internasjonalt med tiden. Tror ikke dette gjør så mye så lenge vi bare legger til nye ord og ikke "fjerner" gamle. Og fornorskingen av ord som service til sørvis ol. er bare tull mener jeg..
Økologisk_knekkebrød Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 Så lenge man sier baby (med forskjellige uttalelser på forskjellige dialekter) så bør man skrive baby. Fornorskning som pøbb og køntri er idioti. Vil man ikke bruke engelske ord så får man heller finne på helt nye ord.
Gjest Skrevet 22. februar 2008 #13 Skrevet 22. februar 2008 da hadde det blitt www.dittspedbarn.com da;) hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå