Gå til innhold

69 dager igjen til mai jenter:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan vi holde oss opptatt med mens vi venter? Jeg for min del er veldig opptatt med siste del av sykepleierutdanningen, noe som krever en del av min fritid. Utenom det så er jeg begynt å se litt på babyutstyr o.l. når jeg er ute og handler (ehh...kanskje litt tidlig...kremt)! Kjekt å stå i butikken og drømme seg bort:) hehe

Er det noen her som strikker eller driver med annen type håndarbeid? Jeg tenkte kanskje å begynne å strikke et vognteppe eller noe når det nærmer seg prøvingen...kjekt å ha noe hjemmelaget til babyen. Dessuten er jeg ikke en mester i å strikke, slik at jeg trenger nok den tiden frem til babyen blir født...haha:D

Men, jeg tenkte kanskje vi kunne starte en tråd hvor vi deler våre interesser, oppturer, nedturer osv osv i denne tiden frem til prøvestart...og i tiden videre også for de som måtte ønske det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojojoj.. 69 dager igjen. ;) Begynner å næærme seg med små skritt. Endelig flere som tenker på mai, syns alle skal bli sommerprøvere her. :P Hehe..

Ehm, har allerede kjøpt etpar bodyer jeg da.. Så du er ikke alene om det. ;) "Måtte" bare ha de, for de var så søte. :P

Kjempehyggelig med en slik tråd forrestn! :D

Skrevet

Ja tiden går egentlig fort da...det føles ikke så innmari lenge siden jeg slengte meg på en tråd her inne for de som skulle bli gravide om et år frem i tid...Det året har gått sinnsykt fort! Og nå som det faktisk "bare" er 68 dager igjen til mai kjenner jeg en følelse av skrekkblandet fryd. Jeg har ikke kommet så langt at jeg er begynt med forberedelser enda, men ser at flere tar folata i noen mnd før de starter prøvingen. På apoteket sa de at jeg ikke trengte begynne med folat før 1 mnd før...så jeg drøyer det litt til jeg;)

Marie20*: Du har alt handlet inn babyutstyr du altså:) Hehe, så koslig:) Jeg skal til USA i sommer og satser på å kjøpe en del babyting der...sikkert mye mer utvalg enn her hjemme:) Men det jeg tenkte å kjøpe nå snart er sånne hvite "kluter" som de har på sykehuset...slik som babyen har rundt seg i tillegg til helseteppet. Skjønner du hva jeg mener? de er vel av flanell tror jeg...eller bomull...Jeg fant hvertfall ikke slike når dattera mi va baby, men nå selger de dem på sparkjøp...tenkte å hamstre inn en del...de er så mye mykere og koseligere enn de der vanlige gulpeklutene....

Skrevet

Ikke sikkert æ får "lov" å begynne noen aktiv prøving i Mai, men æ har i allefall bestemt mæ for å slutte på p-pilla i Mai og har nedtelling til det! Gleda mæ, da føle æ liksom at det e mye nærmere og at æ e i gang. Typen har lyst å prøve rundt jul, men æ har forklart at det kan ta en stund å kom i orden syklusmessig etter pille slutt pluss at det tar noen mnd å bli gravid, så vi bli nok enig om en mellomting:)

Har selv vurdert å lær mæ å strikk! tenke det må være en koselig hobby i ventetida. For æ har kjempelyst å gå berserk i butikker allerede nu, har lista klar over alt æ har lyst å kjøpe, men syns det e alt for tidlig når vi ikke er gravide. Men må innrømme at æ har syndet og kjøpt en body som var så nydelig at æ ikke kunne motstå, pluss en lue med bamseører fordi æ va så redd for at de ikke skulle ha det når æ engang bli gravid. Måtte liksom bare sikre mæ. Hehe. Komisk hvor hardt rammet man kan bli av verpesyken. Den er for min del altoppslukende. Og her sitt æ og skriv sent til alle døgnets tider når æ egentlig burde lese til tidenes skumleste og vanskeligste eksamen i mai.

Ha en flott helg jenter :)

Skrevet

Det å slutten med pillen er jo et stort steg mot en fantastisk endring i livet da, og når typen har godtatt det så er han på gli vet du;) Det tok et år før jeg fikk mensen igjen etter at jeg sluttet med pillen...sluttet i mai 2006 og fikk ikke mensen før mai 2007! Merkelige greier det der, var hos legen og alt men han sa at jeg bare måtte vente for dette var helt normalt! Men enda har jeg en skikkelig uregelmessig syklus...har ingen kontroll over EL eller TR i det hele tatt!!!!! SLITSOMT!!!!

Jeg har begynt å strikke et vognteppe, og jeg har måttet rekke det opp igjen allerede 3 ganger!!!! Får det ikke til i det hele tatt! Tror kanskje jeg skal prøve på et enklere teppe, evt bruke symaskinen og lage et lappeteppe som babyen kan ligge på på gulvet....får vel ikke til det heller :D

Skrevet

Ja, syns selv det er rart å tenke på at jeg, JEG, skal snart begynne å prøve å "formere" meg. *lol*. ;) Spennende blir det! Folat ja, har også hørt det samme. Tror ikke jeg skal stresse med det enda jeg heller.. kan vel begynne med det når prøvingen starter. :) Hva er sjangsen for at vi klarer det på 1. forsøk liksom. :P

Oj, USA. Hørtes spennende ut! :) Hm.. Tror ikke jeg helt ser for meg hvilken kluter du snakker om. :P Men de hørtes gode ut da! :)

Ja, hehe.. "falt" for fristelsen i å kjøpe inn et par ting. ;) Skal forresten snart bli (fille)tante for første gang, så driver og ser litt rundt på klær og sånt. ;) Men måtte bare ha noe selv..:P

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå er det 55 dager igjen til mai og 50 dager til vi setter igang med prøvingen for fult. jeg har tatt ut spiralen, rett og slett fordi det tok så lang tid før jeg fikk kontroll på syklusen min etter p pille slutt når vi skulle ha 1. mann. så klok av skade, men syklusen er i orden den og spiralen har bare vært ute i 2 uker. fant el i dag, er ille surt å ha el å vet at jeg ikke skal ha sex for jeg skal ikke bli gravid. har desember gutt fra før så trenger jo ikke gjøre samma tabba 2 ganger liksom :) men det som er positivt er at jeg vet når jeg har el og at jeg i det hele tatt har det :D

Jeg har vel strengt talt nok å fylle tiden med frem til mai. En 1 åring som har kommet i en form for trass og jobbing i helgene, og den tiden som er tilovers går med til håndarbeid, jeg strikker, mest baby ting, men mest til mine vinninners babyer, akkurat nå kryr det av dem føler jeg. Jeg blir jo den første som skal begynne prøvingen på nr 2.

Skrevet

50 dager igjen til prøving går nok fort skal du se, hvertfall når du har så mange prosjekter på gang:) Jeg sluttet med pillene for halvannet år siden, og syklusen er fremdeles helt på styr....den var på styr før jeg begynte med pillene også, men aldri så gal som nå:/ Hvis det ikke har ordnet seg innen mai går jeg til legen...hadde vært litt greit å visst når en har EL liksom....

Skrevet

53 dager igjen til 1 mai nå! og da skal vi begynne prøvingen. Får tr 26 april sånn ca så da setter vi igang etterpå.

Uff, klarer snart ikke å vente lenger nå.. er to til rundt meg som er blitt gravide den siste tiden. Jeg vil også..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...