Gå til innhold

Når leverte dere inn permisjonspapirene til NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 30 dager igjen til termin og har enda ikke levrt dem inn, det begynner kanskje å bli på tide eller hva???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

burde gjøre det fort... er litt av en papir mølle..

Skrevet

Jeg leverte når jeg hadde 70 dager igjen. Er visst litt behandlingstid fikk jeg høre...

Skrevet

tror det var midten av januar....Rundt 70-60 dager før termin...

Venter ennå på svar???

Men tror det er best at du leverer de papirene så du får pengene når skal=o)

Skrevet

Det heter vel tidligst tre mnd før og senest tre mnd etterpå. Men skal du være på sikre siden at pengene er på plass når du går i permisjon så er det jo greit å få dem inn. Gjengen på NAV er som en komunearbeider vet du, de forhaster seg ikke!!!

Skrevet

Leverte 1 mnd før permisjonen skulle starte. Det skulle holde sa de på NAV.

Skrevet

De på NAV sier det at man bør levere inn søknaden helst 1 mnd før man går ut i permisjon, så du bør kjappe deg big-time om det er NAV som skal utbetale pengene deres!!!!!

Skrevet

Behandlingstiden er nok litt avhengig av hvilket NAV-kontor man tilhører. Jeg leverte papirene for ca 2 uker siden og fikk svar i går. (Har 26 dager til termin). Det som sto i svaret var at vedtaket først kom når barnet var født.

Håper det betyr at vedtaket fattes raskt etter at barnet er født også. Har lønningsdag siste dag i måneden på jobben, så jeg regner med at jeg får utbetalt nesten en full lønning den 29. feb. (Går ut i permisjon den 27.). Også må jeg vente og se om barnet blir født før utgangen av neste måned... Har termin den 19. mars. Om barnet kommer et par uker på overtid må jeg kanskje vente to måneder på permisjonslønnen fra NAV? Noen som vet?

Litt oppgitt over at arbeidsgiver ikke kunne forskuttere lønnen. (Men det var for mye administrasjon, mente de).

Skrevet

Men - når man TVINGES til å ta permisjon tre uker før termin - betyr det at man ikke får noen nye penger på konto mellom lønningen før det og når barnet er født? Hva om barnet kommer 2-3 uker over tiden?

Jeg får lønn den 12., går i permisjon den 24. mars, og har termin 14. april - men er ikke "overtidig" før 26. april, ifølge papirene, og selv etter det kan det vel gå noen dager. Det må jo gå LITT tid fra fødsel til de klarer å få pengene på kontoen, så jeg risikerer å gå ca syv uker med bare mars-lønnen på kontoen?

Og forresten så får jeg vel også bare 3/4 lønn for mars siden jeg går ut i permisjon før utgangen av måneden?

Urk, da blir det mange regninger som ikke betales i tide...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...