Gå til innhold

kan mageknip og rier forveksles??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd det? Har så masse vonde taksmerter i magen, men vet ikke om det er mageknip eller hva det er.. er bare 35+3, så litt tidlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del kunne ikke mageknipe forveksles med rier da jeg gikk gravid. Men dette kan jo varierer veldig fra person til person. Men om du er bekymret vil jeg råde deg til og kontakte legevakten. Bedre en gang for mye, enn en gang for lite..

 

Lykke til :-)

Skrevet

Ikke til meg ihvertfall. Her var det ikke tvil i det heletatt når riene kom. Trodde til og med jeg kom til og bli usikker når riene skulle starte med nr 2 men man kjenner igjen den følelsen og man er utrolig sikker når det hele skjer alltså.

Skrevet

ved mageknip strammer vel ikke magen seg som ved rier? Eller kanskje man kan ha rier uten at magen blir stram?... hmmm hadde i alle fall sjekket klokka imellom hvert tak...

Skrevet

hvis magen din blir helt hard utenpå når du får vondt er det rier, hvis ikke er det kun magesmerter.

 

Men mamma hadde bare litt magesmerter når hun fikk både meg og søstern. Det samme med min søster, fikk magevondt 4 timer før hun fødte....

Skrevet

Det kan de. Venninda mi rakk nesten ikke frem til sh en time unna hjemme for hun trodde det var mageknip. Gutten ble født 20 min etter ankomst sykehuset

Skrevet

Har det litt som deg, men for min del tror jeg det er magesmerter. Kommer ikke regelmessig. Er også i uke 35.

Skrevet

Jeg hadde mageknip og rier om hverandre når det hele starta. Løp frem og tilbake til do. Var en periode usikker på hva som var mageknip og hva som var rier. Men for å si det sånn: De siste timene før mini kom ut var det ingen tvil om at det ikke var mageknip lenger!

Skrevet

Magen strammer seg ja.. sist jeg fødte kjente jeg ikke selv at det var rier før jeg var godt uti fødselen, kjentes bare ut som magesmerter de første timene.. men vannet hadde gått, så visste jo at noe var på gang uansett da..

 

Babyen ligger i seteleie, så hvis jeg skulle få rier har jeg fått beskjed om å ikke vente lenge før jeg drar til sykehuset.. men er sånn i tvil nå, at jeg venter å ser det an.

 

Fødte forresten førstemann 3 uker før termin..

Skrevet

Har forresten hatt endel menssmerter de siste 10 dagene, så tenker at det sikkert er falsk alarm..

Skrevet

hehehe...

 

Jeg gikk i litt over en dag med "mageknip" :P

Til slutt måtte jeg kaste inn årene og ringe sykehuset, seff midt på natta, og det var rier ja.

Tenkte ikke på at det kunne være rier en gang.... var da i uke 29 :(

Skrevet

Det kan det absolutt!! Jeg trodde jeg hadde mageknip,men det var rier det ja gitt!! Løp til og fra do fordi jeg trodde jeg måtte dit,men måtte ikke likevel. Magen var heller ikke spesielt hard. Bortsett fra mot slutten av fødselen,da var det inegn tvil om hva det var!!

Anbefaler deg å ringe jeg!! Bedre med en gang for mye..

Skrevet

Tror nok jeg hadde ringt og spurt om å få komme på en sjekk jeg også, med tanke på at du fødte for tidlig sist.... Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...