Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Lurer bare på hvordan dere gjør det om natten?? Vi har soverom i 2 et og kjøkken i første :s Vil ikke at babyen skal våkne så veldig mye om natten.. Helst bare få mat evt bleieskift så sove igjen... Men om jeg skal ta han med på kjøkkenet (far sover og skal på jobb) og styre litt der blir han jo meget våken :s Har ferdig oppkokt vann i kjøleskapet så tar ikke så lang tid. MEN, kan jeg ta en flaske med på rommet (med vann) vannkoker, varme opp og tilsette mme... (altså blir vannet lunket, da han sover 4 timer før mat igjen) Ble rotete men tar imot mange svar og tips
pimpernell Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Hva med å ta med en thermos/thermokanne med varmt vann + en flaske med kokt avkjølt vann... så kan du blande til det blir passe!?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Ta med deg en flaske med litt kaldt kokt vann på, mme og en termos med varmt vann.. da har du alt du trenger.. =)
"gullet" Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 vi bor heldigvis på ett plan, jeg benflyr bort t micro`n og varmer opp melka, tar han ikke m meg.... putter i han smokken og som regel går d greit, men har jeg ventet for lenge før jeg kaver meg ut av senga så starter skrikinga... mannen min har blitt vant m d og får som regel ikke m seg at han får mat, hender han får m seg at han får mat ene gangen... blir d ikke mye styr og bråk m vannkokeren da?? pluss blande ut melk i mørket, regner m du ikke slår på lys, da den lille kan bli stimulert og mer våken...
go pia Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 hei, jeg ammer men, de gangene jeg pumper meg så tar jeg med flasken på rommet å holder flasken atmed kroppen, melken skal jo være 37 grader så da holder den seg varm når babyen våkner:)
SokkeLaila Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Gjør klar pulveret og ha det i en liten beholder -på den måten slipper du å telle skjeer med pulver midt på natten! Ha kokt, avkjølt vann klart på flaska/flaskene. Da frøkna mi drakk 135 ml NAN på natten, så hadde jeg klart 75ml kaldt kokt vann på flaska og helte oppi 45 ml varmt kokt vann fra termosen som stod klar på nattbordet. Visste da at temperaturen var perfekt hver gang og pulveret var jo ferdig målt opp, så melka var klar på 30 sekunder! Lykke til!
Mamma til snart 4 Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 nå gir ikke jeg flaske på nettene, men det du kan gjøre, vist du gir til fast tid hver natt så kan jo du gå ned på kjøkkenet før du tar opp barnet, varme flasken og blandet den ferdig så gå opp og gi barnet flasken;) tar max 1 min hele prosessen;)
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Det er litt lys på soverommet, pga lys fra gangen.. Ikke sånn kjempe mye men nok til at jeg kan se hva jeg gjør Når han våkner hjelper det ikke med smokken, da skal han ha mat med en gang.. Og helst før han våkner virker det som *hehe* Og han skriker ikke akkurat så lavt ) Skikkelig hylskriking.. Termos var en lur ting, men må kjøpe en først da, har en som blir brukt til kaffe og det er vel ikke så lurt å bruke da? Det lukter jo kaffe av den selv om den har blitt vasket skikkelig... (liker ikke kaffe lukten så kjenner vel den ekstra godt da jeg ) Tusen takk for svar og tips uansett Blir en natt til med løping ned til kjøkkenet og håper han sovner fort igjen.. (noe han ikke pleier å gjøre)
*stinepine* Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 jeg sverger til ferdigblandet mme som man får kjøpt (nestle sin), om du bruker pulver til vanlig, kan du jo iallefall kanskje bruke de ferdigblanda om natta!?!? det jeg gjør er å varme den ferdigblanda litt varmere enn jeg gjør til vanlig, og putter det i en sånn thermosak til flasker, da blir den hvertfall ikke helt kald, selvom den ikke er fult så varm som den skal være heller.. veit ikke hvordan det er med babyen din, men min bryr seg ikke om melka er litt "kald".. så det er jo bare å prøve seg fram og se hvordan det går.. men ferdig mme er helt gull synes jeg!!! lykke til!! klem
SokkeLaila Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Det var akkurat sånn min lille oppførte seg på natten også! Jeg MÅTTE finne en rask måte å lage nattmaten på -og denne metoden har jeg holdt meg til siden jeg begynte med den! Fungerer supert for oss iallefall! Ja, kjøp ny termos -og husk å fylle den med godt varmt vann og la den stå litt før du heller oppi det nykokte vannet! En varm termos holder myyye bedre på varmen enn en kald termos!
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #12 Skrevet 21. februar 2008 Man kan ferdigblande mme og ha i kjøleskapet. Holder i 1 døgn fikk vi beskjed om på barsel. Så slipper man å skynde seg å lage når babyen er sulten :-) Hjelper kanskje ikke HI, men så noen skrev om det.
*stinepine* Skrevet 21. februar 2008 #13 Skrevet 21. februar 2008 til anonym 23:31 hvis det er meg du mener, er jeg klar over det.. jeg varmer dem opp og putter den i flaksevarmer for å slippe å stå opp og varme den på natta!! da har jeg alt ved senga og trenger bare snu meg litt.. you see!?! klem
Lindus og juni-jenta Skrevet 22. februar 2008 #14 Skrevet 22. februar 2008 Man skal ikke oppbevare oppvarmet MME da det kan danne seg bakterier i melken over tid. Se www.flaskeposten.org for mer info og tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå