Gå til innhold

*inspirert* er bryllupsdagen bare for brudeparet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å bare tenke på seg selv den dagen? Mener ikke at svigermor/mor skal få bestemme osv. Synspunkter ang. barn i bryllup, og hvilke roller de skal ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en hadde vel ikke invitert gjester om det bare var for paret? :)

Betaler mor og svigermor synes jeg at de skal ha litt å si på formen og hvem som kommer. Det går an å høre hvilke forventninger de har, og se om det er noen en kan imøtekomme. De som koster en minimalt, og heller gjøre det på sin egen måte.

Vil en ha en stressfri feiring er utlandet en bra ting:)

Skrevet

Hadde hatt en liten , privat vielse om ingen andre skal gjelde den dagen.

Skrevet

Et bryllup er og skal være brudeparets dag

Skrevet

Jeg ville nok hatt et bryllup på mine og sambo sine premisser..... det er ikke dermed sagt at jeg ikke vil ta hensyn til andre sine ønsker.

Skrevet

Hos oss er dette en dag for hele familien, og da er barna en selvfølge.

Blir ikke noe stivt bryllup her, ei heller et voksenbryllup. Men en feiring for både store og små.

Skrevet

Det er våres dag, og vi som bestemmer.. Men vi har lyttet til familiens ønsker og råd, og etterkommet noen av de..

Det skal være en dag hvor alle koser seg og har det bra, ikke BARE vi..

Skrevet

brudeparets dag;) ingen andres og skulle jeg giftet meg så ville jeg satt meg ned sammen med sambo blitt enige om hvordan vi ville hatt det og det får folk bare feie seg etter, oppmerksomheten går jo til brudeparet ikke gjestene. . hva er vitsen med å feire vår dag når alle skal bestemmes hvordan den skal feires nei ærligtalt;) men dette er min meining.

Skrevet

Jeg mener også at brudeparet må få gjøre akkurat som de vil, men å la barn lide for voksne sine konflikter og at de vil ha det sånn og sånn synes jeg ikke noe om. Mennesker generelt er uforutsigbare, både barn og voksne. Skikkelig stas synes jeg å få inkludere alle småbarna i familien på var store dag:-)

Skrevet

Bryllupet er en fest FOR og AV brudeparet, som selv velger sine gjester, antrekk, lokaler, menyer, servitører, musikere, forlovere, dekorasjoner og mer hva hører til. Ofte er bryllup forbundet med det å avslutte seansen med en skikkelig fest, og jeg mener strengt tatt at det ikke bør være barn til stede hvor man konsumerer mengder av alkohol, som mange gjør på en slik dag.

Noen velger derimot å ha alkoholfritt, men likevel er det sjelden de minste barna har noen glede av å være oppe hele kvelden/natta.

Derfor synes jeg ikke en kan si at bryllup er barnas dag, verken sine egne barn eller andre sine.

Barna har andre dager som ofte oppfattes som "sine", eks jula, påska, 17.mai, alle ferier og (her) også helgene.

Tror faktisk ikke de små ser dette som en like stor begivenhet som Bridezilla...

Skrevet

Må legge til at jeg selvfølgelig mener at barna skal få delta minst like mye på bryllupsdagen som noen som helst andre, for Guds skyld. Jeg for min del kommer til å bruke mine små som brude/blomsterpiker osv osv, men har ikke engang tenkt tanken på å inkludere alle barna i slekta, det har bare ikke vært et tema. Ville bare fram til at JA jeg mener det er brud og brudgom sin dag.

Skrevet

Vi oppfattetbryllupet vårt å være en yppelig anledning til å gjøre mange mennesker glade samtidig son vi fikk en flott dag.

Å invitere noen mennesker som vi ikke har mye kontakt med men som satt stor pris på å bli bedt, å ha unger ved alteret og å la svigerfar velge vin var bare hyggelig, selv om vi ville valgt litt annerledes om vi bare skulle tent på oss selv.

Det er selvfølgelig brudeparret som skal bestemme det meste, men det er vel en natulig ting at man forsøker å legge opp til at det blir en fin dag for flest mulig?

Skrevet

Om jeg hadde blitt invitertt i et bryllup der jeg fikk intrykk av at gjestene bare skulle være en slaksstatister som skulle hylle brudeparret tror keg jeg heller ville holdt meg hjemme. Vi inviterte gjeste forde dette var menneske vi gjerne ville dele en stor dag med. Da er det en sevfølge å forsøke å gjøre det til en fin opplevelse for alle, ikke bare de to som gifter seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...