Gå til innhold

Jeg trenger noen gode råd etter ma...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp vært igjennom en ma og lurer på når vi skal begynne å prøve igjen... noen som har erfaring med å bli gravid rett etter å ha mistet?

Har fått ulike råd. En gynekolog sa det gikk greit å prøve med en gang, mens andre råder en til å vente til etter en vanlig menstruasjon. I dag leste jeg om en som var blitt rådet til å vente 2 sykluser. Er det noen på dette forumet som har noen innspill? Er redd for å miste igjen og vil ikke prøve for tidlig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist å høre at det gikk galt. Da jeg hadde ma så fikk vi beskjed om å vente til den en mens var over.

Masse lykke til:)

Skrevet

Trist å høre at du har hatt en ma. Vet hvor tøft det er. Etter min ma i fikk jeg også beskjed om å vente en mens før vi begynte prøvingen på nytt. At kroppen var bedre rustet for en ny graviditet da. Vet det er mange som prøver med en gang ,og som det går bra med, men jeg turte ikke det jeg... Er ikke blitt gravid ennå da 3pp nå. Masse lykke til, neste gang er det vår tur :)

Skrevet

Hei

Har også vært gjennom en MA. Huff så utrolig vondt det er. Vi fikk beskjed om at dersom kroppen ikke er klar for å bli gravid igjen blir den heller ikke det, så vi har bare latt det stå til :o MEN....så har også alle mine tester vært positive inntil 9 uker (!) etter og ingen tegn til TR. Blir gal av å vente, føler IKKE at jeg har blitt gravid igjen heller, så tr er vel på vei. Anbefaler deg å ikke la deg stresse (slik som meg) for da bruker kroppen LANG tid å komme tilbake til normalen.

Lykke lykke til videre.

Skrevet

Hei.

Da jeg var igjennom en MA så fikk jeg ingen beskjed om og vente en syklus eller to, fikk bare beskjed om og vente med sex til jeg var ferdig med og blø, men jeg slapp utskraping da, alt kom ut av seg selv....

For oss så gikk det hele 8 mnd før vi ble gravide igjen, men det er sikkert forskjell fra person til person, men nå er jeg 21+3 uker, så da var sikkert kroppen min klar for og bli gravid igjen..

Skrevet

ps: Masse lykke til til alle sammen, det blir snart deres tur også:)

Skrevet

Takk for gode råd og trøstende ord:-).

Jeg har bestemt meg for å ikke stresse,men ta det som det kommer:-). Problemet er at jeg er livredd for å miste igjen. Jeg er altså redd for å bli gravid for tidlig... Men godt å høre at kroppen må være klar for det før en blir gravid igjen.

Ønsker dere alle lykke til videre:-)

Skrevet

Hei, jeg føler med deg hvor vondt det gjør for jeg har oxo vært gjennom en MA. Vi fikk beskjed om at vi kunne fint prøve igjen med en gang, men de ANBEFALTE oss å vente etter første mens. Ikke for at noe farlig kunne oppstå, men mest pga det psykiske kroppen gjennomgår. Jeg testet positivt hele 7 uker etter MA, men etter 4pp satt den nye spiren vår, som nå er frisk gutt på halvannet år.

Ønsker dere masse lykke til!!

Skrevet

Heisann..

så trist at du har mista...det gjør vondt....husk at du har lov til å sørge....det syntes jeg var så godt når ei jm sa til meg...du skal ta deg tid til å sørge...

jeg venta en mens, ble gravid igjen etter 3mnd men mista igjen da også i en SA...så gikk d over et halvt år før jeg ble gravid igjen men nå er jeg straks 15uker og alt har gått kjempefint...

det gjør vondt å miste og man tror at man aldri kan komme over det..og er livredd for at d skal skje igjen...men man kommer seg igjennom det og man lærer seg å takle det selv om d til tider gjør veldig vondt...

jeg føler at jeg har lært masse av d jeg har vært igjennom...unner seff ingen andre det men likevel har jeg en annen forståelse av at ting ikke alltid er så A4...

Ønsker deg masse lykke til:)

krysser fingrene for at det går bra med deg neste gang;)

klem

Skrevet

Tusen takk for fine innlegg... Alt er ikke A4 nei, og ting kan skje når man minst venter det. Husker når jeg gikk gravid med datteren min. Da var jeg livredd for å miste,men da gikk det bra. Nå derimot, begynte jeg å se på barnevogn og kjøpe litt mammaklær... og da gikk det gale. Man kan ikke ta noe for gitt.

God helg alle sammen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...