Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å endre etternavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt inn melding om å endre etternavnet mitt. Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta før en får tilbakemelding på dette? Kan man evnt sjekke dette på nett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har giftet seg og byttet etternavn her??

Skrevet

Jeg endret mellomnavnet på min datter da hun var ganske liten. Det tok i underkant av to uker før det var i orden, med bekreftelse i postkassen.

Skrevet

Husker du hvor du sendte det? Jeg leste på nett at man skulle sende det til samme adresse som man sender selvangivelsen. Håper de videresender det til riktig sted om det var feil... Tror jeg sendte det for ca 1 mnd siden og har ikke fått svar ennå.

Skrevet

Jeg var innom trygdekontoret, tror jeg. Husker ikke helt nøyaktig akkurat nå, men jeg mener det var trygdekontoret. Hvis ikke var det folkeregisteret som lå i samme bygg.

Du kan jo ta å ringe trygdekontoret eller folkeregisteret og høre? :-)

Skrevet

Gå inn på nettbanken din.

Bankene oppdaterer seg hver dag. Der vil du se hvilket navn du har :)

Skrevet

Det var lurt. Sjekker nettbanken og om det ikke er endret der får jeg ringe trygdekontoret i morgen. Takk for tips :)

Skrevet

Er folkeregisteret som endrer etternavnet:) Ring skattekontoret imorgen hvis ikke nettbanken har endret navnet:)

Skrevet

Det er folkeregisteret/skatteetaten som tar seg av navneendringene. Tok ca 14 dager fra jeg leverte det til jeg fikk det hjem i posten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...