Gå til innhold

Påsketider og samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann jenter, da er det snart påske. Og da kommer det en del spørsmål om samvær igjen da....

Dere som har standar samværsavtale...annen hver helg og en dag i uken. Hvordan gjør dere det i påskeferien? Når "starter" dere dere påsken? Deler dere 50/50 i påsken? Evt hvordan fordeler dere den?

Håper noen kan dele sine erfaringer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om det er standar samvær så er det anden vær jul og påske. så om dere deler jula i 2 så deler dere påsken i 2. hva som er påske kan vel diskuteres i det vide og det brede.

kan du ikke bare spørre far hvor mye han vil ha tassen? også ta det derifra? (om ikke barnet er veldig lite så er vel det ikke store probleme?)

Skrevet

Vi delte julen 50/50 med start fra helgen før julaften til 2 januar. Men nå mener han at det bare er de rød dagene som skal deles og at påsken bare er de røde dagene. Prøblemet er vel at han egentlig vil slippe så veldig mye samvær tror jeg.....og jeg synes at det er viktig at de får mye tid sammen.

så hvor begynner og ender påsken synes dere?

Skrevet

jeg forstår. ikke noe gøy med en sånn problemstilling. si bare til han at han får ta ansvar og hjelpe til litt. du har jo tross alt barna hele tiden. vær streng og sett krav.

Skrevet

Nei det er ikke gøy...prøvde meg litt i den duren og da fikk jeg bare beskjed om at han tross alt ikke kunne være sosialkuratoren min som avlastet meg..... hva jeg slet med hadde tross alt ikke han noe ansvar for(det stemmer jo da) det skal sies at han ikke helt skjønner at jeg har hun sååååå mye mer enn det han har....siden hun er i barnehagen på dagtid.... og han faktisk har henne i to av 4 mulige helger i mnd som er faktiske fri dager...ah...gir opp jeg

Skrevet

det handler ikke om at han skal være avlasteren din. det handler om at han skal ta ansvar for et barn han var med på og lage. og det burde være i hans interesse av dette barnet har det best murlig.

det er ikke lett og be noen om og ta ansvar for egene barn. det føles vondt og be om. men noen ganger så må man sette foten ned. jeg vet ikke om du kommer noen vei, for vil han ikke så vil han ikke, men dårlig av han er det. han fortjener et spark i kneet!

Skrevet

I følge advokaten og dommeren som blei brukt i dei forberedende retssmøtene våre så var påsken kun frå onsdag før skjærtorsdag, når det gjelder anna kvar påske. Så her blir det samvær for far annehver påske (onsdagtil mandag), og om han har mulighet for å ha ho i starten så gir han meg eit vink om det. :) Men stort sett så jobber både han og eg da. Så ho må uansett i barnehagen.

Skrevet

Hei,

Under mekkling satte familiekontoret opp standard, uten at det ble diskutert. Påske varer fra ons før skjærtorsdag til man. Vi har annen hvert år.

Skrevet

Her er det far som tar helliggdager fordi han har automatisk fri mens jeg må nødt til å jobbe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...