Gå til innhold

Dere med barn som sover i pose...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det? Sover de bedre og lengre enn ellers?

Josefine har begynnt å krabbe rundt i senga og reise seg på knærne. Finner henne sosende rundt i krabbestilling om morgenen mens hun klager..Tror også at dette er litt av grunnen til at hun nekter å sove så lenge som før om morgenen. Det er altfor tidlig å våkne før seks sånn som i dag. Lurer nå på om det hadde vært lurt å legge henne i sovepose. Da er det jo ikke like lett å snu seg rundt, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare en lett H&M pose på småtten, den er ikke bundet fast så han kan fortsatt sette seg opp og snu seg, men han sover mye roligere i den. I tillegg har vi det ganske kjørlig på soverommet og tidligere sparket han ofte av seg dyna og ble kald og urolig i løpet av natta.

Skrevet

Her så sover snuppa også i pose, nå om nettene har jeg måttet binde henne fast fordi hun er så urolig pga jekselen som er på vei.

Og hun sover mye bedre nå.... tidligere så våknet hun av at hun krabbet rundt, og fant henne flere ganger sovende i krabbestilling.

tenkte å la henne sove fastbundet til jekselen er ute og så se om det også fungerer like greit med bare posen uten å være bundet fast :-)

Men pose anbefales uansett fra oss :-)

Skrevet

jeg brukte pose på min eldste datter og hadde så god erfaring med det, derfor bruker jeg også på nr 2.

jeg begynte med posen før hun kunne begynne å krabbe rundt i senga så hun har aldri gjort det.

eldstemann sto opp fra sengen for første gang når hun var 9 år. hun hadde forstått at når man ble langt ned, da skulle man sove... :)

så ja jeg anbefaler virkelig en sånn pose.

Skrevet

Pose ser litt voldsomt ut, men her i gården hadde vi ikke klart oss uten. Mia reiser seg opp, krabber rundt og herjer verre om hun ikke har på posen. Vi har den typen som spennes fast, hun kan fremdeles løfte beina inni posen som hun alltid gjør, og til en viss grad ligge litt på siden, så det er ikke så stramt. Men hun kan ikke reise seg, og dermed sover hun bedre fordi underholdningen er borte.

Anbefales :-)

Skrevet

Vi har pose som ikke er sitter fast. Hun kan fint snu seg på mage (har sovet på magen i et halvt år nå) og sette seg opp. Men det er vanskeligere å reise seg opp med pose. Jeg merker at hun er roligere med posen enn hun var uten. Men for oss var grunn til å bruke posen först og fremst at hun sparket av seg dyna. Hun sov hverken lenger eller kortere i posen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...