Gå til innhold

22. uke og ikke kjent liv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...begynner å bli helt gal! Jeg har foranliggende morkaka,men allikevel, føler at jeg burde kjenne noe snart. Jeg tror jeg kjente noe for noen dager siden,men det var så lite og vagt...Jeg er førstegangsfødende.Flere som har det slikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Førstegangsfødene kjenner det ofte senere enn flergangsfødene, og siden du har forliggende morkake så er nok dette helt normalt:)

Skrevet

Er selv 20+4 og har enda ikke kjent de berømmelige sparkene. Jeg er også førstegangsfødende, men har ikke morkaka foran som støtdemper. Blir litt bekymret, men tenker samtidig at det nok kommer etterhvert.Og det er jeg sikker på at det gjør til deg også!

Skrevet

Takk for beroligende svar. Jeg syns bare alle kjenner liv så tidlig her, 15.17. uke osv. Derfor begynte jeg å bli bekymret...

Skrevet

Hvis du er i uke 22 så syntes jeg det er litt rart. Det er jo slik at fra uke 23 skal du daglig kjenne liv. For min del er jeg 22 + 1 og sparkene er hyppige og meget merkbare. De kan også sees utenpå magen.

Skrevet

Jeg er 21+3 og kjenner heller ikke noe særlig liv! Var på gravideyoga her om dagen og når vi skulle ha avspenning etter timen kjente jeg noe som helt klart må ha vært spark. MEN resten av tiden er det så godt som helt stille... Har også vært ganske bekymret for dette, men det er jo godt å se at det er flere av oss :-)

Skrevet

Og bare en lite ting til, det er vel ikke fra uke 23 men derimot fra uke 26 at man skal kjenne liv hver dag...

Skrevet

Ja, det var det jeg trodde også. Kompani Orheim, har du også morkaken foran?

Skrevet

Min jordmor sa at det var fra uke 23.

Skrevet

Hei Mamica,

Nei såvidt jeg husker fra ultralyden så har jeg ikke det!! Det er det som skremmer meg litt... For alle jeg hører om som ikke kjenner noe liv har nettopp dette.. Har hatt litt lyst til å høre med legen om jeg kan komme inn for å høre hjertelyd, men er liksom ikke av typen som renner ned dørene til legen for hver minste ting :-) Får heller prøve noen yogaøvelser hjemme for å se om jeg kan få noen spark igjen ;-)

Skrevet

Det er ikke uvanlig å ikke kjenne liv i uke 22. Men det er heller ikke uvanlig å kjenne liv. HI skriver at hun tror hun kan ha kjent noe i forrige uke og det tror jeg også at hun gjorde =) Da jeg kjente liv for første gang, ante jeg ikke hva jeg skulle kjenne... Så det gikk minst en uke før det gikk opp for meg at det faktisk var liv jeg kjente.

Jeg er litt lengre på vei enn HI her og morkaken min ligger øverst oppe ved navlen, så jeg kjenner spark hver dag. Det er nok ikke så lenge til HI også kjenner at det rører seg der inne =)

Masse lykke til! =)

Skrevet

Hei Kompani!

Jeg vet jo innerst inne at vi bekymrer oss for ingenting, men det hadde vært så deilig å vite at babyen har det bra og beveger seg hver dag. Det sies også at jenter er mindre aktive enn gutter. Jeg fikk beskjed at vi får en jente på UL, hehe. Har også snakket med en vennine som er lege og hun sier at jeg ikke skal bekymre meg, babyen er fortsatt veldig liten og svak i uke 21. og 22. Ønsker deg lykke til med yogaen. Kanskje jeg skal prøve jeg og...

Skrevet

Det er nåkk rett rundt hjørnet at du kjenner liv-jeg kjente ikke selv før i uke 21..og jeg er 2-gangs:-) JM sa til megt også at man skal kjenne liv hver dag i uke 26:-) Gled deg til sparkene du-og er du bekymret så ring Jm:-)

Skrevet

Mamica,

Jeg skal for sikkerhets skyld ha en gutt jeg da ;-) heheh Neida, jeg tror nok vi kan ta det helt med ro! Og når sparkene setter i gang for fullt tror jeg nok vi kommer til å savne tiden da det ikke var noen som holdt oss våkne om natten med evige tupp ;-) Masse lykke til videre ihvertfall!

Skrevet

Jeg er i uke 22 jeg også, og har ennå ikke kjent noe som jeg er 100% sikker på at bevegelser fra babyen. Men jeg har foranliggende livmor da, så det forklarer saken. Så lenge jeg vet alt er bra, bekymrer det meg ikke at jeg ikke har kjent noe liv enda:) Kommer nok snart for oss begge:)

Skrevet

Hei! Jeg kjente ikke liv før rundt uke 22 i mitt forrige svangerskap. Nå er jeg i uke 17 og tror jeg kjenner litt. Det kan være veldig forskjellig hvordan det kjennes. For meg har det ennå ikke vært noen tupp eller spark, men heller en følelse av å ha noe tungt i magen og så forflytter denne tyngden seg litt. Vanskelig å forklare egentlig. Dette har jeg ikke klart å kjenne med mindre jeg ligger helt stille og kjenner etter. Har oså holdt en hånd på ene siden og presset litt. Da kjente jeg at det forflyttet seg mot andre siden. Du kommer helt sikkert til å kjenne noe snart!!!

Skrevet

jeg er 22+3 og har kjent nesten daglig liv i fem uker nå. Nå sparker han så mye at det nesten er "palgsomt" av og til;) Har kunnet sett det og kjent d utenpå i to-tre uker også. Men d er sikkert ikke noe galt. Det er nok bare måten den lille ligger på og hvordan morkaken ligger. Du kjenner sikkert noe snart tenk eg!:)

Skrevet

Hei Chick!

Jeg har også foranliggende morkake, så regner med at det er derfor jeg ikke kjenner babyen så mye.Typisk meg å ha morkaken foran, jeg er litt hypokonder fra før også...hehe

Skrevet

Haha..foranliggende livmor!!;)skrev feil jeg..mente foranliggende morkake.Hvis jeg tenker mye på at jeg ikke har kjent liv, blir jeg litt bekymret jeg også..men tenkte jeg skulle låne en sånn angelsound av venninna mi nå;) egentlig for moro skyld da;) Men da får jeg hvertfall bekreftet at det er liv inni der...

Skrevet

Endelig flere i denne klubben!! Jeg er 24+1 med morkaka på fremveggen. Jeg kjente mitt første spark fredag i forrige uke! Kjenner ikke liv hver dag, det er så svakt enda..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...