Gå til innhold

Hvilket vaskemiddel bruker dere når dere vasker lammeskinnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt korthåret lammeskinn (type Reflex), og skal vaske det før babyen kommer. Damen på butikken anbefalte å håndvaske skinnet med spesialvaskemiddel for skinn. Hvor kan jeg få tak i det?

Hvordan vasker dere skinnet, og hvilket vaskemiddel bruker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt milo på vårt.

Har vaska det på ullprogram i vaskemaskina og latt det ligg å tørke.

Har børsta det med jevne mellomrom mens det lå til tørk.

Skrevet

Jeg har brukt milo når jeg har vasket tulla sine saueskinn -i vaskemaskin, og det funker helt supert.

Men det kan hende hun dama du snakket med tenkte på noe vaskemiddel med lanolin? Du kan bestille dette gjennom Nøstebarn, evt. kjøpe det i en butikk som selger Nøstebarn-produkter.

Skrevet

Hvor ofte har dere måtte vaske lammeskinnet når det brukes??

Skrevet

Det kommer helt an på... For det meste holder det vel å lufte og riste det innimellom, så lenge det ikke er skittent..

Men dattera vår har helt siden hun var baby gulpet og kastet opp endel pga. svak lukkemuskel i halsen, og det har saueskinnene fått merke -kan man si... ;P

Hvis det bare har kommet LITT søl på skinnet, har det funket greit å bare vakse av med en fuktig klut, og evt. litt milo eller annet ullvaskemiddel.

Men når det har vært mere søl jevnt utover, så har det vært greiest å putte hele skinnet i vaskemaskina.

Skrevet

Ulla mi har det nok best med Milo.. Alt som består av ull vaskes med Milo på ullprogram her i huset =) Nå har ikke jeg selv erfart hvor ofte et saueskinn må vaskes når det brukes til/av et barn (baby), men her kommer jeg til å prøve meg frem. Vil tro at det holder å lufte/støvsuge/banke skinnet javnlig dersom det ikke er tisset/bæsjet/gulpet på. Litt gulp tørkes antakeligvis lett bort med en klut. Tror nok også at det er viktig å ikke vaske det for ofte, for da kan skinnet i seg selv begynne å gå i oppløsning. Ull tåler mye vask, men ikke skinnet.

Skrevet

Jeg har kjøpt ullrik som jeg vasker skinnet med. Dette skal visst bevare lanolinen bedre enn andre middel. Har det i maskinen og rister det etterpå. Det er riktig som rose_of_ice sier, skitten legger seg bare oppå ullen og det er bare til å vaske det bort med en klut. Jeg tar det ut og lufter det innimellom og baknker støv av det. Datteren min elsker skinnet sitt og har problemer med å sove uten, hun er snart 2,5 år. Tror jeg har vaska skinnet 3-4 ganger totalt siden hun ble født.

Skrevet

Jeg har kjøpt ullrik hos nøstebarn.

Skrevet

Baby Comfort selger en ull-shampo beregent for lammeskinn....

Skrevet

Takk for alle gode råd. Skal se om jeg får tak i ull-shampoo, hvis ikke bruker jeg Milo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...