Gå til innhold

Forslag til mat i dåpen? Hva hadde dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så dårlig til kokkelering.. hehe..

Koldtbord er så mye.. og jeg greier ikke lage slik gelantin sak...

Noen forslag?

Alt mottas med TAKK :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde koldtbord, mamma og søstra mi som laga det :) Venninna mi serverte svinesteik, og pølser til barna. Ellers kan man vel lage en gryterett av noe slag, servere med brød og salat.

Skrevet

Vi hadde snitter og kaker, det er det vanligste i vår omgangskrets (vet at mange synes det er begravelsesmat). Det var kjempelettvint, godt og ble ikke altfor dyrt.

Skrevet

hahaha, nå ler jeg meg ihjel:o) ".. og jeg greier ikke lage slik gelantin sak..." hvis du ikke klarer å lage dette så kan du glemme å tenke på koldtbord ihvertfall..hihi:o)

Jeg lagde koldtbord selv, gikk fint det.. ellers så kan du jo lage smørbrød eller gryterett?

Skrevet

Vi hadde koldtbord, som var kjøpt ute.

Biff Stroganoff med ris og salat eller Finnbiff med ris og grønnsaker.

Skrevet

Skal ha dåp neste søndag, skal ha koldtbord og tapas. ER ingen verdensmester, men får kokkehjelp fra venner og familie. Sånn aspikgreie (hvis det er det du mener) er vondt og gammeldags og helt unødvendig;-D

Men er jo mange som f.eks. lager gryterett med ris og rundstykker,det er jo enkelt og godt ;-)

Skrevet

Vi hadde spekemat! Relativt enkelt og godt :-)

Neste gang skal jeg ikke stresse så mye med den barndåpen... Det er jo ikke så nøye hva du serverer, bare folk får litt mat og gode kaker til kaffen ;-) Det tenker jeg NÅ da, vi får se om jeg beholder roen til neste barndåp...hehe.

Skrevet

vi hadde en liten buffet med spekemat også, eggerøre etc og småpølser til barna. I tillegg varm roastbeef med tilbehør. Kjempesuksess.

Skrevet

nå leide vi ett selskaps lokale hvor maten var med i prisen.. men da bestilte jeg snitter og marsipan kake, alle syns det er godt og veldig lettvint å lage selv oxo ;)

Skrevet

Vi skal ha gryterett m/tilbehør:) To venninner skal lage det til. Vi tar noe som er enkelt, som de fleste liker.

Skrevet

Vi bestilte biff stroganoff. Hentet det varmt på storkjøkken. Lettere kan det vel ikke bli? Ikke var det dyrt heller, tror vi betalte 98 pr.person...

Skrevet

vi hadde koldtbord - kjøpte pålegg på delikatesse-butikk, og så la mamma og ene søsteren min det på fat, i tillegg stekte jeg en kalkun som vi hadde som varm-mat. Skal gjøre det samme i mai-juni, når vi skal ha barnedåp igjen :)

Vi hadde forresten ikke sånn gelatin-sak, ingen i vår familie som hadde spist det.

Skrevet

Vi hadde lapskaus:)) Kjempegodt.. Hadde noen snille tanter av mamma som lagde det..

Det falt i smak hos alle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...