Gå til innhold

iiiik...kan ikke dette jeg-se HIT-

Anbefalte innlegg

Skrevet

hopper man over til skatteklasse 2 når man får barn..eller hvordan er dette??jeg betaler nå nestn 10.000 kr i skatt hver måned...ille.hehe.endres dette når barnet kommer?? håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke skatteklasse 2 for enslige forsørgere da?

Jeg betaler ca 30 % i skatt, har tabelltrekk.. Ble ikke forandret etter at jeg fikk barn..

Skrevet

Blir du enslig forelder skal du trolig ha skatteklasse 2.

Men hvis ikke, så vil ikke det å få barn få direkte innvirkning på skatten med unntak for at du får fradrag for utgifter til pass/stell av barn.

Skrevet

åh er det det?hm ja ikke vet jeg hehe..kanskje man kan søke opp dette på nett..

betaler 36% nå,hm må vell bare fortsette med det da heehhe..jaja vi lever jo i norge.skatt skatt skatt :)

HI

Skrevet

Vi bor i Norge, velferd, velferd, velferd, sier jeg! Vi gravide som får alt av svangerskapsomsorg gratis, betalt fravær fra jobb i 10 eller 12 mnd og full lønn ved evt sykefravær i graviditeten er vel ikke de som burde klage på skatten. Tipper både du og jeg får mer fra staten enn vi bidrar med akkurat nå!

Skrevet

Tror nok ikke du havner i skatteklasse 2. Men det blir vel mer fradrag på selvangivelsen etter at du får barn. Det kan lette litt på skatten din, men ikke sååå mye.

Har vært i skatteklasse 2 i mange år siden jeg har vært enslig forsørger, men nå venter jeg barn og er samboer med faren (ikke samme far som m nr 1), og jeg må over i skatteklasse 1 så fort som mulig så jeg ikke får skikkelig problemer med skatten min...

Skrevet

hm nei klager heller ikke, lurte bare på om ting endres etter at barn kommer.

Føler ikke jeg "får" noe som helst av staten jeg, har jobbet å slitt i alle de år, å den såkalte svangerskaps omsorgen ja flott den er gratis, har den ikke vært det så har jeg krevd mer hehe for å si det sånn, får ingen oppfølging nestn.. ikke jordmordekning...ingen kurs ingenting.eneste "staten" har gjort er å høre på hjertelyden til bebisn min og gitt meg en ul..så syns nok at såpass burde vi forlange, å når jeg tenker på 10.000kr i mnd i alle de åra hm ja d er mye penger det..

og man er kun heldig å få all hjelpa å utbetalinger OM man har jobb å slikt.heldigvis er jeg den som har full stilling å alltid jobbet mye så jeg får en del utbetalt i mnd i permisjon.men nestn alle mine venninder har det motsatt..så man må planlegge nøye når man får barn sånn egentlig. he he det gjorde ikke vi, men går jo bra;) fikk sagt masse jeg nå he he...

HI

Skrevet

ikke heng der opp i skatteklasse 2..mente en annen skatteklasse da:)hihi

men går dette av seg selv?eller må ting opplyses...

HI

Skrevet

Hvis du gifter deg, kan den ene i forholdet gå over i skatteklasse to.

36% hørtes mye ut i skatt, du vet at hvis du betaler for mye, så får du det tilbake i skatteoppgjøret, så det er jo en grei måte å spare penger på. Heller for mye skatt der man får tilbake penger, enn for lite..

Skrevet

ja er fullt klar over det:)får igjen ganske mye hvert år egentlig, så det er jo en grei sparing:)tvangssparing he he:)kommer godt med de pengene akkurat da for da skal vi ha dåp :):)

HI

Skrevet

hva med å ringe skattetaten eller å gå inn på hjemmesidene deres?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...