Solskinnsdag Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Vi har fått en bilstol fra 9-18 kg. fra svigermor, det er en bilstol som kommer fra veivesenet (vært utstillingsmodell, og er ikke brukt). Men saken er den at selen inni er en 3-punktssele, altså en akkurat make sele som vi voksne sitter i, bare at denne sitter i selve bilstolen. Noen som vet om det er godkjent å ha barn sittende i den?? Ifølge svigers så er den det mener hun, siden den kommer fra veivesenet, og de bare har trygge godkjente ting.Men jeg er litt i tvil da... hva visst vi krasjer? Hvordan blir det da for en liten kropp i en sånn sele? Skal event. bare brukes som ekstrasete i "lillebilen" vår, har et nytt BeSafe sete til vanlig bruk i familiebilen.
My little girl_ Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Veldig usikker, men veit at for 5 år siden så var det sånne seler i setene man leide hos IF... Men ingen anelse om hvordan det er nå dessverre..
Guttemamma til tusen :) Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 hvilket merke er dette setet? har aldri hørt om denne løsninga før!
Solskinnsdag Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2008 Macro er det eneste jeg finner som kan være "merkenavnet"... liiitegranne skeptisk jeg... ringer TryggTrafikk i morgen og hører der...
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 hmm skeptisk... aldri hørt om noe sånnt, man skal jo ikke bruke bilens seler før 15 kilo.. ville sjekket det opp ja, hadde nok uansett ikke brukt det selv... men jeg er bilstol-hysterisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå