Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Holder på å bli gal, det eneste som får jenten min til å sove er å gå tur i vognen. Derfor har det blitt til at jeg gjerne går turer på opptil 2 timer, bare for at hun skal få litt søvn på formiddagen. Hun gråter mye, for hun er så trøtt og jeg må gå å bysse på henne for at hun skal sovne, når hun omsider har sovnet og jeg legger henne i vogga/sengen, så tar det maks 10 min før hun våkner igjen. Alternativet er at jeg må sitte å holde på henne. Hun har tidligere sovet godt og i sin egen seng nesten hele natten, men plutselig nå de sise dagene ligger hun og sutrer og sutrer og gir seg ikke før jeg tar henne opp i min egen seng, da sover hun som en engel. Men jeg orker ikke sove med henne dag og natt(jeg trenger jo ikke sååå mye søvn). Er helt gal i hodet av den sutringen dagen lang. Får knapt fred til å lage mat til meg selv... Hva skal jeg gjøre? Hun er forresten 10 uker gammel.
Sally&Tiny Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Hei La henne sove sammen med deg, hun gråter når du legger henne vekk fordi hun vil være sammen med deg. Kanskje du kan lese eller se på tv eller noe hvis det blir litt langdrygt? Sønnen min var også sånn- klarte kun å sove når han lå på brystet, og ja, jeg husker det var slitsomt. Men det er for en så kort periode, og jeg er overbevist om at jo mer nærhet du gir henne, jo mer trygg og selvstendig vil hun bli. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Jeg vet ikke om jeg har så mange tips, men det kan jo være verdt å prøve å gi henne mer mat. Jeg fikk selv det som tips av legen, gi pupp ofte, selv om hun ikke ber om det like ofte. Minst hver 3.time på dagen, og hver 2.time etter kl 17. i tillegg kan du jo prøve å la henne ligge litt selv om hun sutrer, hvis ikke det er snakk om hylgrining. Jeg fikk også tips om at hun skulle sovne selv i vognen FØR jeg begynte å gå, slik at hun vender seg til å finne roen selv. Det ble litt sutring og sånn, men etter en stund bedret det seg. Smokk? Det kan jo også roe ned babyen godt. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Prøver med den sutten.Hun roer seg med den, men er fortsatt ikke helt fortrolig med den:) Men å prøve å gi henne litt oftere er kanskje ikke så dumt, for føler hun har spist lite i det siste. Jeg er litt skeptisk til å sove med henne, stort sett fordi jeg er 12 ganger så tung som hun er, hun har liksom ikke så mye å stille opp med:) men det ser visst ut som det er veien å gå ja....Takk for tips iallefall!
LRMG Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Du kan prøve med et elastisk bæresjal - da får de masse nærhet, og du får samtidig gjort dine ting. Min kunne sove i timesvis oppi der, mens han våknet etter 15-20 min i seng/vogn. Vogntrilling etterligner jo bare den "ekte" bevegelsen de lengter etter ved å være inntil en voksen kropp. Samsoving og sjalbæring pleier å gjøre livet enklere og gladere for begge parter når de er så små.
Sally&Tiny Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 du kommer ikke til å rulle oppå henne i søvne med mindre du bruker mye rohypnol og whisky til å sove. Husk, det blir bedre, det er bare litt slitsomt akkurat nå
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 hehe...blir lite rohypnol og whisky på meg for tiden;) Vet jo det, men har jo ikke vært vant til så søte små før, og spesielt siden det ikke har vært noe problem tidligere, så jeg blir jo litt redd for å skade lille gullet på en el annen måte,. Men har skjønt at det er til det beste, for da får vi jo alle sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå