Gå til innhold

Søsken/halvsøsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig i kirken med tanke på søsken? Vi skal ha fire faddere, og jeg ser for meg at det blir mye folk hvis alle skal være med opp til fonten..?

Presten sa at foreldrene og dåpsbarnet skulle sitte på første benk, og fadderne på andre. Hva med halvsøskene?

Setter pris på svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Jeg er gift med en som har 2 barn fra tidligere forhold. Når vi døpte vår første hadde han 5 faddere. Når vi gikk opp til døpefonten var alle 5 med + 2 søsken...og så kom 3 barn til som plutselig fikk det for seg at det så gøy ut.... + meg og pappa`n........vi ble 12 + prest og dåpsbarn, men det gikk fint=) hihi he he

Skrevet

Takk for svar! Er vel litt redd det blir styrete og at oppmerksomheten tas bort fra gullungen... men det er jo tullete i grunn :)

Skrevet

Skjønner tankegangen (er stemor med alle plusser og minuser det medfører selv).

Men viktig å huske at halvsøsken må få føle seg inkludert, selv om pappa eller mamma får barn med en ny.

Hos oss så var store-halv-søster 'luemor' (tok av lua) og store-halv-bror fikk tørke hodet til den lille.

Skrevet

Helt greit at man er mange rundt døpefonten!

Vi har latt alle barna i selskapet få bli med opp or å se på begivenheten. Var vel rundt 10-12 med stort og smått. Synes ikke det gjør noe at det blir litt mye sus rundt dåpsbarnet jeg. Spennende for barna å få se, og babyen bryr seg jo ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...