Lurvehette Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 hvor langt på vei er/ var dere når plagene SKIKKELIG inntraff, og dere ble sykmeldte? Jeg er bare 14 + 1, allerede 50% sykmeldt, og vurderer krykker for å kunne bevege meg rundt i hjemmet, etter at jeg har "slitt" meg ut på jobben... Kanskje det blir mer sykemelding fra neste torsdag av, men det er jo ett supert nederlag....... Og så tidlig!!!!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er nettopp begyn nå med bekkenløsning i uke 21 (dvs, nettopp begynt å få litt gangvansker med det, og litt smerter). Er også nettopp begynt igjen på jobb etter full sykemelding pga hyper emesis, så får se hvor lenge dette holder. 8 timers trasking på jobb blir nok en utfordring, men vil iallefall prøve en tid.
Trulte76 Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 jeg er 13+4 og 50% sykmeldt..har vært det i snart 2 uker nå..men jeg har en jobb der jeg må stå mye og ingen andledning til å sette meg ned..så det kjennes veldig..hjalp veldig å gå halve dager
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 ta deg en tur til kiropraktor... hjelper ikke alle men jeg har ikke kjent det siden... jeg kunne ikke snu meg i senga eller bevege meg noe særlig... det hadde låst seg på begge sider... er som regel en bekkenlåsning og ikke løsning de fleste sliter med fikk jeg bedskjed om
NrToKomIJuli Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Jeg ble sykemeldt fem dager etter jeg oppdaget at jeg var gravid, altså ca 4 uker på vei. Har hatt mange, lange, vonde plager før, så jeg kjente det igjen med en gang. Sykemeldte meg tvert for å unngå langvarige plager etter fødsel som forrige gang.
Trulte76 Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 da hadde du bekkenlåsning og ikke bekkenløsningsplager.. Jeg var med nr 1 til kiropraktor da jeg var 11 uker på vei for jeg var så vond i korsryggen og ned at jeg greide kanpt å kle av meg..da var jeg bare 11 uker, og tenkte ikke tanken på det var bekkenløsningsplager..men fikk bekreftet det var det med kiropraktoren, og han kunne ikke hjelpe. eneste han kunne hjelpe var når det hadde låst seg..så man kan være skikkelig plaget for at det ikke har låst seg.. Men så klart skader jo ikke å sjekke om det er lånsing da..men mitt tilfelle vet jeg det er ekkenløsningsplager siden jeg har hatt det sånn tidlig i alle 3 svangerskapa..
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 bekkenløsning kan føre til bekkenlåsning... om plutselig forverring eller litt forandring i smerter kan dette være grunnen... var hos fysio 1.gang. var anderledes da... hjalp ikke det heller... kjenner det igjen nå, men med en litt annen tillegssmerte om du skjønner hva jeg mener..
Trulte76 Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 ja skjønner hva du mener Jeg merker det er kun plager siden smertene blir bedre når jeg tar det mere med ro.. men har vel etter fødselen muligens hatt lånsing..for da har jeg omtrent ikke greid å gått..men har gått over etter 1 uke..så har vel låst seg opp igjenn selv.. Det var helt anderledes smerter ja ..
lizamor Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Jeg ble sykmeldt i 16 uke denne gangen .Det er mitt andre sv.skap m bekkenløsning,og det kom mye tidligere denne gangen. Kastet inn håndkleet før jeg egentlig måtte,etter anbefaling av legen. Var redd for å ende opp med krykker kjempetidlig. Jeg jobber i barnehage,og der blir det fint lite stillesitting,en del bæring og bøy og tøy. Det kjentes som et nederlag for meg også,men etter mye grubling og m tanke på alternativet,kom jeg fram til at jeg ikke hadde noe valg. Skal jo klare å ta meg av husets treåring uten å måtte "krype" rundt. Husk at det ikke er noen som takker deg for at du sliter deg ut. Enkelte ender jo også opp med kroniske skader hvis de presser seg for langt. Som kiropraktoren min sa: Alt som gjør vondt,skal du slutte å gjøre!. Et lite tips!: Prøv akkupunktur! Jeg var kjempeskeptisk,men prøvde det likevel. Etter tre behandlinger merket jeg STOR forskjell. Nå går jeg til behandling en gang i uka,og holder det i sjakk. Er fremdeles 100% sykmeldt,men som sagt mye mindre vondt nå.. Husk at det er viktig for babyen at du har det bra også. Tror ikke du kommer til å angre om du sykmelder deg! Du burde merke
lizamor Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Ups! "Du burde merke" skulle vært slettet ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå