Gå til innhold

6 mnd. Hvor mye ammer dere? Mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I d siste vil min stort sett bare ha morgen, før han legger seg og en gang etter han har lagt seg sånn i 23 tida. På formiddagen og dagen er han så opptatt og har ikke tid.

Holder dette? Han spiser mye mat og drikker vann og tisser og har bra m avføring. Noen som har hørt m HS om dette. Gutten er så sosial og vil ikke ha pupp på dagtid.

Spiser to porsjoner grøt, fruktmos, halvt middagsglass og gjerne litt dessertglass og drikker vann.

Hvordan gjør dere d? Ammer dere mest eller er d mest annen mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som jeg skulle beskrevet vår situasjon:) Og har beskrevet matsituasjonen vår for HS, hun reagerte ikke negativt. Regner med hun ville sagt noe dersom hun anså det som for lite melk. Eneste hun sa, var at de maks skulle ha 5 dl MME i døgnet dersom vi ga det... (jeg ammer enda, så det er ikke aktuelt uansett her..!)

Min lille gutt virker godt tilfreds, har fin vekt-kurve og tisser/bæsjer normalt.

Jeg har hatt fokus på amming frem til nå, men nå legger vi om fokuset... lillegutt er 7,5 måned.

Frem til nå har jeg ammet FØR måltidene, men nå vil jeg gi fast føde først og evt MM etterpå. Vi er nok i ferd med å avslutte amming i løpet av dagen, men MM morgen og kveld vil vi derimot fortsette med videre en stund til.

Skrevet

Takk for svar!

Det var beroligende!!

Min lille legger også på seg fint. 6 mnd og litt over 8 kg. Hadde bare ikke forventa at amminga skulle bli så redusert allerede ved 6 mnd. Leser jo her inne at mange ammer mye eldre barn mange ganger om dagen. Jeg ammer heller ikke på natta.

Skal ærlig innrømme at hvis d er ok å bare amme morgen og kveld allerde nå (1-2 ganger morgen og 2 ganger kveld), så synes jeg d er deilig. Vi har strevd m ammingen og jeg liker ikke å amme offentlig. Da blir d greit å kunne gi et glass eller noe på cafe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...