Gå til innhold

Hvordan forholder partneren deres seg til fødselen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er han rolig og avbalansert, eller nervøs og stresset?

Og hvordan tror dere han vil reagere når tiden plutselig er inne?

Min samboer er helt rolig, og han kan vell siees og være en heller stresset person når ting skjer ellers.

Men jeg tror det har litt å gjøre med at jeg er så rolig som jeg er, gjerne altfor rolig?

Nå er det 6 dager igjen til termin og han tar det hele med knasendes ro, vi har diskutert alle mulig måter det kan skje på, på natten, når han er på jobb og jeg hjemme osv..

Og vi har kommet fram til alt som skal skje hvis det og det intreffer, kanksje det hjelper på hans nerver?

Men jeg lurer jo selfølgelig på hvordan han hånterer situasjonen når den plutselig intreffer.

Blir spennende å se :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, ja, jeg måtte ta meg i å le litt når vi trodde det var i gang her for halvannen uke siden..

Samboer har ikke lest ei side om noe som helst om fødsel tidligere, så vi fikk heldigvis en lang prat sammen med jordmor om dette. Dette for å gjøre meg tryggere og at han skulle vite litt om de grunnleggende tingene en bør være klar over når en fødsel er i gang liksom.

Gjett hvem som var den første til å ty til "fødselsboka" når jeg hadde to rier på 15 min en kveld! Var morsomt å se på... heldigvis gav det seg, så jeg la meg til å sove. Ikke noen flere slike vondter siden, men nå kan de bare komme altså!!

:-)

Skrevet

Veldig rolig her. Tror ikke han skjønner at det kan skje når som helst (og det gjør vel EGENTLIG ikke jeg heller ;-)). Tror det endrer seg når termindatoen passeres. Og blir veldig spennende å se den dagen det virkelig skjer. Jeg klarer ikke å se for meg hvordan verken jeg eller parner vil reagere. Ser for meg at jeg tar det med full ro, men tar sikkert helt feil :-)

Skrevet

min gir f...

vil ikke være med på fødselen,,, stakkars han må se jeg har det vondt...

kommer ikke til å tilgi den troe jeg.. han har ingen valg...

har vært av gårde et par ganger med andre ting... han mener jeg bare er hypokonder, at jeg får alt jeg leser...

er 2.baby nå... ingenting galt sist... trodde det skulle være slik nå og...

Skrevet

Min mann gleder seg noe veldig. Det gjorde han med forrige og, spent, flink og trøstende når jeg trengte det. Var han som pakka meg inn i bilen, da jeg nekta å dra føden, hadde ombestemt meg, ville føde allikevel. Men da skal jeg si deg det ble lyd i han:)

Skrevet

Han gleder seg og er spent!!:) Vet jo ikke hva han går til, akkurat som meg, siden det er vår første!:)

Skrevet

Tror min i det stille håper på KS (hadde planlagt KS sist pga sete, og alt gikk så fint både med snittet og tiden etter - lite vondt). Tror ikke han akkurat gleder seg til tanken på å delta i en fødsel, se meg ha det så vondt og ikke ha noen kontroll selv, noen av oss.

Tror nok det uansett kommer til å gå bra med oss begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...