mamsen labamsen Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Noen som har gjort det her? En nabo av meg skal gjøre det siden hun har termin først på april og barnet ikke har snudd seg enda. Synes det høres FRYKTELIG vondt ut!!!!
Mille** Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jepp, de prøvde det på meg når jeg var i uke 37 med nr 2, prøvde to ganger. Det var driiiitvondt, anbefaler det ikke!!!! De klarte ikke å snu henne, men hun snudde seg selv dagen før jeg skulle ha keisersnitt. ;o)
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Jeg ville ikke gjort det. Har hørt at det er sykt vondt og dessuten kan det føre til komplikasjoner....ofte snur de seg tilbake igjen også. Siste her lå i tverrleie lenge og JM var faktisk helt enig med meg når jeg sa at snuing var uaktuelt.
Mikkemafian Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Har en venninne som fikk det gjort.. Vil aldri gjøre det igjen uansett, sa hun.. Jeg vet ikke:)
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Det ER fryktelig vondt... Ikke fikk de snudd henne heller... Syns vendingen var mye vondere enn selve fødselen... Jeg fødte vaginalt i sete...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Har ikke gjort det selv. Men søsteren min skulle, men to dager før hun skulle inn og "snu". Så var det et svare styr i magen. Da hun kom inn på "snuing" viste det seg at babyen hadde tatt skjeen i egen hånd og snudd seg selv. Så den kan du fortelle og si at det er håp om at den snur seg selv.
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 Lå an til det hos meg, vesla lå på tvers ganske lenge. De fleste snur seg selv, mens noen må snu de. Hender jo de snur seg tilbake igjen også.. Kjenner noen som har gjort det og fryktelig vondt var det visstnok ikke, men litt ubehagelig ja. Er vel litt forskjellig fra person til person.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Ble ikke snudd hos meg. Det har jeg hørt at er sinnsykt vondt. Fødte vår gutt i sete. Helt grei fødsel.
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #10 Skrevet 21. februar 2008 Jeg hadde seteleie men nektet snuing. Som nevnt over kan det få alvorlige komplikasjoner som løsning av morkaken. Nå skal det nevnes at morkakeløsning skjer sjeldent, men risikoen ville jeg ikke ta..
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 21. februar 2008 #11 Skrevet 21. februar 2008 Min nevø måtte snus. Han lå nemlig på TVERS! De prøvde en gang, men i løpet av en time var han tilbake i tverrleie.. Og slik KAN man jo ikke bli født.. Så de ventet til en liten stund før termin, før de snudde, bjelket ham fast og satte i gang fødselen.. Tror ikke det var veldig behagelig, men ikke ekstreeeemt vondt.. Tror ikke det hadde blitt gjort hvis ikke han hadde lagt på tvers, sånn kunne han jo rett og slett ikke komme ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå