***lilli*** Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Nokon som veit? Vi har ei briovogn som er 2 år og 3 mnd, der handtaket plutseleg knakk rett av.
Ina25♥med gull i magen Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Litt usikker, men etter forbrukerkjøpsloven er det 2 år, "med mindre tingen er ment å vare vesentlig lenger". Vet ikke hvor lenge barnevogner er ment å vare? Ikke så mye erfaring der enda;) Kan jo også være enkelte deler av tingen som er "ment å vare vesentlig lenger". Vil da tippe at selve "stammen" på vognen kanskje er ment å vare lenger, og håndtaket bør kanskje gå inn under det?
mie76 Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Kjøpsloven gjelder for vogner også. Det vil si at reklamasjonstiden er vanligvis to år ved feil eller mangler. Men i tillegg sier kjøpsloven følgende: "For ting som er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er fristen fem år. Dette er først og fremst bestandige kapitalvarer som f.eks. møbler, biler, radio/tv-apparat, byggevarer mv. Som hovedregel bør klagen framsettes overfor selgeren." Jeg vil vel absolutt si at håndtaket på en vogn er ment å være lenger enn to år!! Så om vogna er brukt slik den skal og ivaretatt i følge anvisningene til produsenten, så burde ikke dette være noe problem!
lille sprelle Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Vil tro at det er mer enn 2 års levetid på en barnevogn. De selges jo for å skulle vare til barna er 4 år!
mie76 Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Glimrende argument! Skulle likt å høre noen argumentere mot dette :-) Men selvfølgelig forutsetter det at vogna er brukt etter hensikt og ivaretatt etter anvisninger.
***lilli*** Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. februar 2008 Takk for svar! Det er i allefall verdt eit forsøk å gå innom butikken, men dei kan kanskje stå fast på dette med to år. Sjølv om ein verkeleg skulle tru ei barnevogn var meint å vare lenger enn det!
Gjest Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 kan vel være du får fikset det for det. det vil bare ikke gå på garanti så du må betale det selv. eller du kanskje kan få kjøpt den delen du trenger og bytte selv.
HjerteMom Skrevet 21. februar 2008 #8 Skrevet 21. februar 2008 2 års garanti. Men skal jo vare lenger, som flere sier. Bremsa på vår vogn gikk rett etter at den var to år. Ringte butikken, og fikk den reparert uten at det kostet en krone. Skulle bare mangle, egentlig. Men var jo veldig usikker, pga den garantien som gikk ut mnd i forveien. Sjekk det ut der du kjøpte den. Det ordner seg sikkert, ellers er jo ikke det særlig god reklame for dem. Lykke til
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Godt å vite....for her er det noe galt med hjul-låsen på det ene hjulet. Oppdaget det sist uke da jeg tok buss..jeg hadde satt på låsen, men vognen skled av gårde...Skummelt, men jeg hadde heldigvis tatt snuppa med meg for å sitte i vanlig sete. Har tatt mye buss med vogn, og det har aldri skjedd før. Oppdaget jo hva feilen var da vi gikk av bussen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå