snurripåsnei Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Hva er egentlig en "ung" mor? Ble selv mor som 20åring,men jeg følte meg slettes ikke ung...hmm...kanskje fordi jeg alltid har vært sammen med folk som har vært eldre enn meg. Samboer er også en del år eldre enn meg og jeg hadde fast jobb/ bloig / bil o.l så kanskje det var derfor. Hva mener du er ungt? Jeg tenker mer 16-17 år men mulig jeg er helt på bærtur her??
mamma 84 Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jeg også synes en ung mor er en mor på 17 år. Jeg ble mor når jeg akkurat hadde fyllt 20 år, men var med på "ung mødre"-gruppe på helsestasjonen. Var tre stk der som var 20 år , resten var 17 og 18 år.... Man sammenligner vel med gjennomsnittsalderen for å bli mor tipper jeg, for da er jo 20 år ganske ungt.
AO3 Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 En 20-åring er relativt ung, synes jeg, men det kan ikke sammenlignes med en som er 16-17 år. Jeg synes vel alt som er under 18(19) år er ungt... Men det varierer vel litt fra person til person.
AO3 Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Jeg kan jo si det på en annen måte: jeg reagerer ikke når jeg hører at en 20-åring blir gravid, men jeg reagerer når jeg hører at en 16-17-åring blir det.
Ina25♥med gull i magen Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Jeg er 25 og føler meg ung! Veldig få i min vennegjeng/omgangskrets som har barn. Veldig få som kommer til å få det de nærmeste årene også... Så hvertfall under 23 kanskje? Men jeg vil heller være en ung mor enn en gammel mor, selv om mange sikkert vil mene at 25 er gammelt:)
blir gal Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 er du 20 er du ung! jeg er 24,føler meg ikke gammel jeg heller.allt under 19 orker jeg ikke tenke på
Peders mamma Skrevet 23. februar 2008 #7 Skrevet 23. februar 2008 æ syns æ e ung og æ bli 23 til sommern...å e da enda ikke gravid..men håpefull! men det e bevisst, æ vil være ei ung mor...håpa det blir snart
Gjest Skrevet 23. februar 2008 #8 Skrevet 23. februar 2008 Jeg blir 21 innen barnet blir født; jeg er en ung mor. Alt under 18 år er en _for_ ung mor, ut fra hva som er ideelt (mener ikke at de er dårlige mødre av den grunn).
snart mor til 3 Skrevet 24. februar 2008 #9 Skrevet 24. februar 2008 man tenker vel hva som er ungt iforhold til hva snittalderen er? eller? og snittalderen for førstegangsfødende ligger vel på rundt 30 mener jeg?? fikk nr en som 19åring jeg..var ung,men følte meg aldri som en ung mor..men ble ansett for å være en ung mor ja.. nå er jeg 23 og venter nr to..føler meg fortsatt ikke ung..er ung iforhold til gjennomsnittet,men... selv syntes jeg man er ung mor hvis man er for ung mor..det vil si når man får et barn før man er gammel nok til å stemme... men det kan jo være at det ligger mer i at begrepet "ung mor" er et negativt ladet begrep i mitt hode... har mange venninner som har fått barn i alt for ung alder og de er vel så gode mødre som alle oss andre.er mest dem jeg syntes litt synd på.. selv var jeg ferdig festet når jeg ble gravid, så jeg hadde opplevd mine ungdomsår og vel så det...
Mamman*til*Lukas Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Jeg er nettopp blitt 23, og jeg føler meg veldig ung! Dette er det nok forskjellige meninger om, og dessuten er folk så forskjellig. I noen tilfeller kan jommen meg en på 17 år være mer ''voksen'' enn en på 30.
Lotta med novembergutt Skrevet 24. februar 2008 #11 Skrevet 24. februar 2008 Har de egne unge-mødre-grupper på helsestasjonen altså? Det visste jeg ikke. Vet hva øvre aldersgrense er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå