Karoline's*mamma Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Hei. Eg er ikkje sjølv gravid, men skriv på vegne av ei venninde. Ho var på kontroll idag, og fekk vite at babyen er i seteleie. Skal på kontroll på sjukehuset i morgon. Kva skjer då? Blir det ks, eller ventar dei og ser? Kan dei prøve å snu babyen, korleis? Ho er forøvrig 39+4 idag. Noko som veit?!?
Prins05&07C",) Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jeg fikk vite, i uke 40 da jeg gikk m førstemann, at han lå i seteleie. Reiste på sykehuset og tok rntg av bekken g mæl av babyen. Viste seg at bekkenet var for smalt til å klare setefødsel, så det endte med keisersnitt dagen etter. Godt det ble oppdaget! Han snudde seg denne veien siste uka. Noen sykehus foretar snuing, så mulid de prøver på det først. Ellers blir det nok vurdert om hun skal vente til det setter igang av seg selv, og dermed føde vanlig, eller om de velger å ta ks.Kommer vel an på tilstanden hennes, bekkenmål, str på baby ol. Masse lykke til, det kommer til å gå bra uansett:o)
Två små trollungar Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Kommer sikkert ann på sykehuset. På noen plasser tar de KS, andre plasser synes at man skal føde uansett. Jeg fikk hvite at min jente lå i setesleie i uke 36-37 en gang. De prøvde å snu henne, gjennom å trykke og dytte på magen, men det gikk ikke, så da ville de at jeg skulle føde. De røntget bekkenet og så at det ville være plass nok. Men jeg ville ikke føde min første i seteleie, så jeg maset meg til KS...
Lykketone Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Jeg har hatt to setefødsler. Det gikk kjempebra! Ikke noe revning i det hele tatt, men mine to kom i uke 35 og 36. Lykke til med din venninne!
Karoline's*mamma Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2008 Tusen takk for svar. Då ser det vel ut til at dei sjekkar bekkenet i morgon, og at ho evt. får ks. Trur ho håpa litt på det. Ho bur ganske langt frå sjukehuset, og ingen jordmor. Sprøs om dei sender ho heimigjen med baby i seteleie(i magen)?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå