Gå til innhold

Dere som har lagt på dere over 10 kilo...og dere som har lagt på dere mindre enn 5 kg..


Nostalgi

Anbefalte innlegg

Hva veide dere i utgangspunktet..? jeg veide 60 og har nå lagt på meg 13 kilo, men er ikke det nesten nødvendig for meg som var ganske slank i utgangspunktet? er det noen som var "tynn under 60 kilo som bare har lagt på seg under 5 kilo? Dere som har lagt på dere under 5 kilo er det fordi dere passer på vekten eller fordi dere hadde endel fra før?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelpes min... unnskyld at jeg sier det... men slutt å bekymre deg for vekta da!! Du går da ned når vidunderet kommer ut! Er HELT NORMALT å legge på seg fra 2 kg til over 20. Så du overlever nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt på meg 8 kilo, veide 60 i utgangspunktet.. tror det er veldig inviduellt.. jeg har verken spist mindre eller mer, eller bekymret meg for vekta. det går av igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist gang tok eg av 10 kg på 2 mnd..dette var grusomt,var ekstremt syk... i 8 mnd var eg i 0 kg...plutselig ved fødselen hadde eg lagt på meg 6 kg...rart...men veldig glad for de 6 kiloene..etter fødselen og med litt amming tok eg av 10 kg igjenn...var 60 kg i utgangspungtet og 171 høg,så var skinn og bein..171 høg og 50 kg og gravid,ikke bra...dere som legger på dere over 10 kg...vær kjempe glad...de raser jo av ved amming uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 31 nå, har bare lagt på meg 3 kg hittil. Legen min sier at babyen tærer på meg. Noe som bare er ok, jeg har nok å ta av. Ungen vokser som han/hun skal. Synes det blir mye snakk om vekt jeg, vi må ikke være så opphengt i det. Tenk på alle lange, deilige trilleturer vi har framfor oss da! Kiloene triller av i en fei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var kun 50 kg og har alltid slitt med å legge på meg, så var litt redd for at jeg ikke skulle legge på meg noe.

Men har til nå lagt på meg 15kg og mottar hver kg med glede :) da jeg håper på å klare å beholde noen etterpå.

 

uke 34+5

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagt på meg 4 kg.

Og ikke for at jeg passer vekten eller at jeg har endel fra før, men fordi jeg har sterke smerter i bekken og store søvnproblemer.

 

Jeg har ikke matlyst.

Glemmer å spise.

Har ikke energi og overskudd (pga problemene i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

I uke 30 hadde eg lagt på meg 14 kg. Veide 60 kg fra før. Heldigvis ligge alle rundt magen (någen ligge rundt rompe og lår...) og eg satse på at eg får de av itte fødselen.

 

Men må jo sei at det ikkje alle som klare å "fjerne" de pålagte kg ved amming rett etter fødsdel...

 

Så me får jo bare kryssa fingrane og håpa at me e de heldige kor det bare renne av =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veide også 60 i utgangspunktet (1.73 høy), har lagt på meg 14-15 kilo nå. gikk opp veldig mye i starten, men nå går jeg opp ca 1 kilo hver 3. uke (uke 32 nå):) De kiloene vi går opp går vi lett ned etterpå. jeg kan ikke ammme på grunn av medisiner, men jeg har planer om å fortsette med trening og sunnt kosthold;) Tenk på det flotte lille barnet vi skal presse ut i april. Bare barna re friske og sunne når de kommer ut, kan vi arbeide med kiloene våre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tynne filk som er gravide her eller?????????.....................!!!!!!!!!!!!!!

Jeg veide 82 kg når jeg ble gravid, har lagt på meg 6kg, er nå i uke 34+2! Sist veide jeg 73 kg når jeg ble på vei og dagen før gutten kom rundet jeg93 kg.. så altså 20kg opp=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror tynne trenger å legge på seg litt i svangerskapet. Jeg (1,68 - 56 kg) la på meg 14-16 kilo i mine 2 svangerskap. Dager etter fødselen var alle kiloene borte. Kjente godt, spesielt under amming, at det hadde vært ok med noen kilo til å tære på. Følte ungen sugde kreftene ut av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 55 kilo før graviditeten startet, er 162 cm. Fram til uke 30 la jeg på meg 4 kilo. Jobbet vel litt for mye og stresset for mye. Nå har jeg vært sykemeldt i 3 uker og gått opp 2 kilo på to uker. Nå tror jeg nok at jeg legger på meg det jeg skal nå som jeg får slappe av.

Er enig med det flere skriver, det er vel individuelt hvor mye man legger på seg og hva man trenger. Forrige svangerkap la jeg på meg 9-10 kilo, og det tror jeg var helt riktig for meg.

 

Lykke til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 33 men haqr ikke lagt på meg noenting ( er fortsatt på minus). Jeg har hatt litt å ta av, men ikke mengder. Så jeg har gått ned i meg selv.

Jeg er nå gravid med nr 3 og det har vært likt de to andre gangene også, det er først de aller siste ukene at jeg legger på meg. Jeg passer ikke spesielt på vekten ( er heller litt mindre flink enn jeg burde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er i uke 36 i morgen. Har lagt på meg 18kg.(var 60kg før graviditet) Har både gjort mere og spist sunnere enn før jeg ble gravid. Å dette er ikke fordi jeg ikke ville legge på meg, men fordi jeg har blitt mer glad i frukt og grønt. I tillegg var jeg sykemeldt før jeg ble gravid å spiste lt av gotterier og usunn mat, men la aldri på meg da. Etter jeg ble gravid har jeg begynt på skole ( går t/r noen km hver dag) å vi pusser opp leiligheten, så jeg føler at jeg har vært mye mer aktiv. Så jeg tror nok at kgene kommer som dem vil unsett hva man gjør. Nyt svangerskapet, kos deg, ikke tenk på vekt, men på resultatet av hvorfor du legger på deg. 38 dager igjen:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lei av all vektpraten - men klarer jo ikke å la vær å svare heller.

 

For det første - hva man veier i utgpkt i forhold til om man ser slank ut eller ikke - det spiller stor rolle om beinbygningen er tung og om man har muskler eller ikke. I utg.pkt er jeg f.ek.s 165 og veide 64 kg. Noe mindre vekt på meg ville de fleste av dere kalle for for tynt. For en som var utrent og hadde lett beinbygning så ville en på samme vekt og høyde sett smålubben ut......

 

Jeg har lagt på meg 18 kg og er i uke 32. Har spist i stedet for å spy og det gjør at man legger på seg. I tillegg har jeg ikke hatt anledning til å trene, så jeg har nok i praksis lagt på meg mer i fett og vann enn det vektnåla skulle tilsi.

 

"alle" sier imidlertid at jeg jeg ikke ser stor ut - og det er fordi jeg har lagt på meg over alt på kroppen (men mest på mage og pupper selvsagt)

 

Vi har fått den kroppen vi har - lev med det eller gjør noe med kosthold og trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg veide 51 nå veier jeg 71

Altså har jeg gått opp 20 kilo..

Er i uke 35 + 3..

 

Har vann i kroppen å sånn.. Bekymrer meg ikke over vekta i det hele tatt..

Veit bare jeg vil ned til 55 før sommern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 32 og har lagt på meg 18 kg. Har slitt med bekkenløsning så har blitt lite mosjon. Sist gang la jeg på meg 18kg tilsammen i svangerskapet. De forsvant fort av seg selv, så håper kiloene forsvinner fort denne ganga også. Regner jo nesten med å legge på meg tilsammen 25 kg, i og med at jeg tross alt har 8 uker igjen enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide mellom 50 og 53kg (opp og ned) før svangerskapet, og nå veger jeg vel rundt 65. (er uke 33 nå) Så har nok lagt på neg en 10-12 kg. men syns for såvidt det er helt greit. Noen kg går man vel automatisk ned etter fødselen, og visst jeg vil bli kvitt det ekstra så må jeg vel jobbe litt for det. :)

 

Har hatt en helt enorm matlyst de siste mnd av graviditeten, ogm å innrømme at jeg stort sett har tillatt meg og spise det jeg vil , så er nesten overrasket over at jeg ikke har lagt på meg mer egentlig..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...