Gå til innhold

Er partneren din flink til å stille opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så heldig å klare å bli gravid gjennom prøverør på første forsøk og hvor kun ett egg ble befruktet. Alt har gått så utrolig bra gjennom hele svangerskapet og jeg er nå i uke 29. Og det beste med alt er at samboeren har vært med meg hele tiden, både på hver eneste time jeg har har hatt hos jordmor, hos gynokolog og alt som har vært relatert til svangerskapet. Er det flere som er like heldig som meg, har partneren din vært med deg hele tiden, eller er det noen som tar det som et selvfølge at det er oss jentene som må ordne alt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp, gutten min har stilt opp 100%:) vært med til alt av kontroller og er kjempe-engasjert! Hehe er så søt når han sitter og leser gjennom alle brosjyrer og bøker vi har fått av jordmor. Han hadde til og med bok om amming med seg på nattevakt og satt og leste. synger for magen min og er rene drømme-mannen!!! vært veeeldig delaktig i barnerom og barneutstyr. utrolig deilig å føle at man er 2 om dette:) godt å høre det finnes noen sånne mannfolk ute i denne verden:) vi burde føle oss priviligert:)

Skrevet

Samboeren min har vært med hele tiden :) Han er kjempestolt over den lille i magen og snakker og duller med han stort sett vær dag.

Han har vært med til lege, jordmor, ordinær ul og 3d ul, og skal være med til jordmor helt fram til fødselen.

Det som har overrasket meg mest er at han til og med har tatt seg fri fra jobben de dagene jeg har vært ganske elendig pga sykdom for da liker han ikke at jeg er alene hjemme. Han er så søt, og kommer til å bli en perfekt pappa, det er jeg sikkert på..

Skrevet

Nope, han er ikke flink til å stille opp. Dette er nr to, og det var egentlig like skralt med nr en. Han har vært med på ul, og første time hos legen (siden jeg var temmelig sikkert på at jeg fikk ul, siden legen har det på kontoret).

Han snakkert aldri om graviditeten/tiden etter, leser ikke en bokstav, tar meg aldri (frivillig) på magen osv.

Så dere er heldige! Føler meg temmelig alene om dette... Ellers er mannen min snill og god..

Skrevet

Så koselig å høre da og ja, det er skikkelig rørende å se hvor mye de stiller opp. Må vel si at samboeren min har vært mer inne her og på andre slike relaterte sider enn det jeg har vært. Og det store er hver uke da samboeren min leser for meg fra babyverden, artikkelen om svangerskapet uke for uke.

Skrevet

Hva med å fortelle han hva du føler? Kanskje han ikke er klar over det selv? Kanskje har bare tar det for gitt at det er du som må ordne alt alene, det er jo du som bærer barnet.

Skrevet

Hei Pusepilde. Jeg har maaange ganger forklart han hva jeg føler, uten å legge skjul på noe. Prøvd å være saklig osv. Men det ser ut til å gå inn og ut det ene øret. Det er bare slik han er, visstnok!

Hm, så jeg må nok bare godta han for den han er, og så "bruker" jeg de andre rundt meg til å snakke med.

Skrevet

Du får trøste deg med at det helt sikker er andre som har det verre enn deg, og som du sier så er han jo ellers god og snill og det er jo et stort pluss det også.

Skrevet

Mannen min har ikke hvert med på annet enn UL, vi hadde en i uke 11, pga 1 barn med cp og han var med på den ordinære UL. Hadde jeg sagt at jeg ville han skulle bli med på alt det andre så ville han gjort det. Men jeg skjønner ikke helt vitsen hvis ikke det er noe de lurer veldig på da. Han har hele tiden fått mulighet til å være med hvis han følte behov for det. Det blir jo litt ensformig med alle disse kontrollene, de gjør jo det samme, ville ikke hver foruten ikke misforstå, men det skjer jo ikke så mye på disse da.

Skrevet

Min kjære har vært der 100% hele veien, er kjempe glad for at han er sånn, han har vært med til gynokolog noen ganger, hos jordmor for å høre hjertelyden, vært med på legevakta og føden når det har vært noe..

Han gleder seg til hver kveld vi legger oss for da må han bare kjenne på magen, og han blir like glad hver gang ho sparker.. synes det er så kos, så er det veldig stas å lese på babyverden hver uke, se hva det står om babyen...

Skrevet

har verdens beste kjæreste som har stillt opp hele veien å vært med på alt av kontroller. så kan overhode ikke klage her i gården=) har to dager igjen til termin nå, så blir spennende å se om lilegutt kommer snart=)

Skrevet

Min har stilt opp på alt, han snakker om babyen og magen stort sett hele tiden og spør meg alltid åssen formen er når han ringer meg fra jobb eller når han kommer hjem fra jobb. VELDIG engasjert er han :) Og det er jeg kjempe gla for! ;)

Skrevet

Min er også veldig engasjert og har vært med på det meste av kontroller og selvsagt UL. Har nok en sammenheng med at han har hatt lyst til å få barn i noen år nå, så han er jo litt i ekstase over å endelig skal bli far da!:) Det er jo ekstra hyggelig da, at jeg kunne "gi" han det han har ønsket seg!;) Jeg holdt igjen et par år pga. studier...

Må være trist for de som ikke har en far som får det til å føles som man er to om dette, for det er man jo. Synes liksom ikke det er noe man skal trenge å være glad for heller, det burde jo være en selvfølge!? Eller hva?

Skrevet

ja det syntes jeg han er! men han har ikke vært med til alle kontroller ,det blir bare for dumt...hvorfor skal han ta seg fri i tide og utide for å se på at jeg blir målt og veid i ca 20 min,for å så gå på jobb igjen??

det holder mer enn nok at han var med på 1. gang hos legen og på ul. og den fødslelsforberedende samtalen vi hadde med jm. han får jo høre alt fra meg hvis det er noe galt eller hvis alt er fint!

men han sier at han gleder seg sååå utrolig mye til hun kommer,nesten litt mer enn meg (som det ikke har gått helt opp for enda...er jo bare i uke 39... hehe)

han snakker med magen og koser med den, ikke så flink å lese,men det kommer seg nok!

Skrevet

Ved første svangerskapet var jeg veldig spent på hvordan min samboer kom til å bli som far. Han hadde ikke spesielt stor interesse av magen, annet enn ved ul og første gangen han fikk kjenne spark. Hadde liten eller ingen interesse for graviditeten.

I dag venter vi nr 3. Hans engasjement i graviditeten kommer nå på siste ukene, akkurat som sist :-) Et lite drypp her og der: Begynner å spør hvis han ser jeg har mye kynnere, "ta med deg mobilen" sier han hvis jeg skal ut å gå tur :-)

Det bekymrer meg minimalt at han ikke er spesielt engasjert, for han er en helt utrolig godt engasjert far for våre to gutter på 3 og 5 år! Han tar dem gjerne med ut på tur, og om kvelden hender det seg at han tar dem på fanget og leser godnatthistorier før de legger seg (gjerne både 2 og 3 historier). Han er munterheten selv om morgenen når han skal opp og stelle guttene, og det varmer meg i brystet når jeg hører den fine tonen i samtalene mellom ham og guttene på badet...... Så en uengasjert mann i graviditeten trenger ikke bety en uengasjert far......

Mitt råd: ikke mas for mye på dem, la dem ta det i sitt tempo :-) (ikke sikkert et funker på alle, men jeg mener i alle fall at det er verdt å prøve)

Skrevet

Min stiller opp 100%. Han er faktisk enda mer engasjer nå enn med første. Litt festlig. Han er ikke med på kontroller og sånt, jeg klarer fint å gå dit og bli målt alene. Dvs han var jo med på UL og kommer vel til å ønske å være med på fødselsforbredende samtale hos jordmor.

Men han stuller og steller, pusser opp og gjør det hele så fint hjemme, lager barnerom og det som er: "må jo gjøre det fint for prinsessa mi..." (vi venter jente).

Han tar seg av "handy" arbeidet, i mens jeg tar meg av planlegggingen av små-greiene (hva vi trenger av klær og slikt). Funker fint det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...