Gå til innhold

Mange som er sykemeldt pga kvalme ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg må ringe legen i morgen og få en sykemelding, det er pyton å gå på jobb (på sykehjem) og være kvalm og brekke seg. Kaster stort sett kun opp om morgenen, men kvalmen blir stadig verre....

Men så føler jeg liksom at det er litt pinglete å sykemelde seg også, er jo ikke syk bare gravid i uke 9.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er begynt på min 9.uke og forrige uke begynte jeg å bli veldig dårlig. Det kom kastende over meg. Denne uken har jeg vært sykemeldt og kommer nok til å være det neste uke også. Sliter med veldig dårlig sannvittighet pga dette. Men det er ingen ting annet jeg kan gjøre.

Jeg vet at vi "bare" er gravid, men det er jo ikke vanlig å kaste opp og ikke klare å holde på maten. Da føler jeg at vi er litt syk.

Husk å ta vare på deg selv og lytt til kroppen din. Ta deg en sykemelding vist du føler for det.Det er ikke pinglete.......sier jeg som har sykemeldt meg.

Lykke til videre.

Skrevet

Jeg er bare i uke 6, men fatter ikke hvordan jeg skal klare å komme meg på jobb på mandag(har vinterferie nå).

Er kvalm og får nesten ikke i meg mat...Blir nok sykemelding allerede

Skrevet

jeg har vært hjemme i flere dager pga kvalme, men i dag måtte jeg på jobb, og prøvde sånne reisesykebånd som jeg kjøpte på apoteket. hadde ikke mye tro på det, men det funket!!! helt utrolig :)

Skrevet

jeg har vært sykemeldt 50 % 3 uker nå, og ble sykemeldt 50 % 3 uker til idag. har ikke sjans til å gå fullt på jobb med den kvalmen min. kaster opp flere ganger til dagen, og det er ekstra gale når jeg er på jobb. prøver å ikke ha dårlig samvittighet, tenker at de andre på jobb også ville sykemeldt seg viss det var de som var i samme situasjon.

Skrevet

Jeg ble også sykmeldt i dag pga. kvalme. Er akkurat 8 uker i dag. Synes det er skikkelig kjiipt, for hadde trodd jeg skulle greie dette uten å bli sykmeldt men.. Må bare lytte til kroppen, og når jeg kaster opp/er kvalm gjennom hele dagen, og ikke får i meg noe mat heller (-> null krefter), så får man bare finne seg i det, og pleie kroppen og den lille spiren det beste man kan..

Har heldigvis også en jobb hvor jeg kan gjøre litt hjemmefra også, så skal se om jeg greier å få til litt innimellom når kvalmen ikke er så ille.. Vil jo gjerne jobbe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...