Ladybug~N&E Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 går ikke det under spekemat da? det er sånn skinkesak ikke sant? i såfall bør man helst unngå det.
Mininni Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Vanlig, norskprodusert spekemat regnes normalt for å være ganske trygg, i alle fall nyåpnede pakker, men chorizo vil som regel komme fra utlandet, hvor toxo er mye vanligere. Min lege har eksplisitt nevnt utenlandsk spekemat - derunder chorizo og parmaskinke - som noe man bør holde seg unna.
primavera08+12 Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 I Spania spiser vi chorizo eller serrano skinke uten noe problem, men du må bare fryse dem ned i skiver. Da går det greit.
snene Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Men man steker jo den som oftest da. Det har ihvertfall jeg gjort og føler meg derfor trygg..?
kattepusen_87 Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 næj... har gjort en shekk på dette jeg også... man kan ikke spise chorizo pølse under graviditeten pga hvordan kjøttet er behandlet og bakteriene i pølsa....!!!
snene Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Grunnen til at man skal holde seg unna spekemat er jo at det ikke er varmebehandlet slik at de bakteriene dør. Men når man bruker chorizo så steker man jo den som oftest - og da dør jo de bakteriene.. fordi den blir varmebehandlet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå