Gå til innhold

Farlig å gi barn på 15mnd. sushi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nikolai elsker sushi, men til nå har han bare fått vegetarvarianter eller med kokt scampi. Jeg lurer på om han kan få med rå fisk? Eller er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke noe fakta, men vi har ventet pga at jeg tenker at de tåler mindre enn oss voksne. Det er jo en fare for en viss type bakterier som kan gi magetrøbbe/smerter i lang tid, selv om det er svært sjelden.

Skrevet

I Norge hadde jeg ikke vært bekymret for rå fisk. Mellomsnupp her elsker også sushi:) Sushi restauranter i Norge er pålagt å dypryse fisken før den benyttes....dette for å drepe parasitter.

Skrevet

Flere med barn med god smak;) Hvor gammel er sushielskeren din? Kanskje vi kan prøve med et par biter og se hvordan det går?

Skrevet

Hun er snart 4, men har spist sushi i flere år. Husker ikke helt hvor gammel hun var første gangen, men sikkert rundt 15 mnd. Jeg elsker sushi og hun er den eneste som holder meg med selskap hehehe

Spiste masse når jeg var gravid så hun fikk vel sansen allerede i magen kanskje:)

Skrevet

Sånn er det her også! Mannen nekter å smake, så når jeg og Nikolai skal spise middag alene så går det ofte i sushi;)

Da eksperimenterer vi litt med forskjellige typer, blir moro:)

Skrevet

Jeg ville forsøkt med laks først og sett hvordan han reagerer på et par biter:)

Skrevet

Finnes ikke farlig, men jeg ville tatt det rolig med tunfisken - den har en tendens til å samle opp mye kvikksølv, og det anbefales derfor at f.eks gravide unngår den.

Skrevet

Ok, takk! Satser da på laks til minsten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...