ღCinnamonღ Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Jeg og sambo har tenkt å prøv på nr 2, men ikke før til sommeren. Skal satse på en mars,april, mai baby i 2009 MEN, jeg har lyst til å prøve NÅ. D er ikke sikkert ting klaffer når vi vil, så hvorfor ikke bare starte nå, og prøve noen måneder, så kanskje egget fester seg i sommer engang. D blir rundt min 5-6 pp isåfall. For begynner vi å prøve i sommer, kan d jo ta 6 pp før egget fester seg, og da får jeg sent 2009. Hva tenker dere?
Lotta med novembergutt Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Om dere er klare for å prøve nå, og er forberedt på en eventuell november/desember-baby, så er det vel bare å kjøre på
Amazing Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Dette har jeg tenkt litt på også.. Skal ta ut spiralen i morgen, og er litt usikker på om vi skal prøve med en gang eller ikke. Har egentlig lyst på en 2009-baby, så planen var først å prøve fra april. Men som du skriver er det jo ikke sikkert det klaffer når vi tror og vil.. Hvis vi ikke blir gravide med en gang og må prøve lenge, kommer jeg sikkert til å angre på at vi ikke bare prøvde med en gang... Tror du ikke?! Min første er 1 år og snart 8 mnd nå, og ble gravid 2 pp sist. Men er jo ikke sikkert jeg blir gravid så fort nå. Hvor gammel er din første Snuppelura?? Og hvor lenge prøvde dere før spira satt da?
Cillepille Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Vi planla også å ta det litt etterhvert, men plutselig så satt det 2 mnd etter alikevel, og det hadde jeg ikke trodd siden det tok i gjennomsnitt 1 år de to gangene før når jeg ble gravid (datter på 10 og sønn på 7). Så vi var veldig avslappa da;-) Kan banne på nå som vi prøver at det ikke skjer på en stund hehe
ღCinnamonღ Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2008 Min første er 25 måneder da klaffa d på første forsøk. Ble gravid rett etter p-pille slutt. En uke etter bortfallsblødningen jeg fikk etter siste p-pille brett. Nå har jeg ikke brukt p-piller siden fødselen, og tviler sterkt på at d klaffer på første forsøk. I tillegg fikk vi vite at sambo hadde dårlig sædkvalitet, så vi måtte belage oss på å prøve noen måneder sa legen. Men der fikk vi sjokk gitt!! Testa positivt en måneden etter siste p-pille. Men tviler på om vi er like heldige neste gang.... derfor jeg vil starte å prøve nå...
Amazing Skrevet 21. februar 2008 #6 Skrevet 21. februar 2008 Nei, ikke sant.. Med vår første prøvde vi egentlig ikke, så da var vi helt avslappa på det.. Vips så var jeg gravid! Nå når vi skal prøve kommer det sikkert garantert til å ta lengre tid..
Amazing Skrevet 21. februar 2008 #7 Skrevet 21. februar 2008 Ja, skal jo noe til å være like heldig nå.. Blir spennende å se hvor lang tid det tar for oss å bli gravide nå da, siden det klaffa så fort for oss begge første gangen.. Mangler bare å få bestemt seg for når man skal begynne å prøve da! Hehe! Ikke lett det her...
ღCinnamonღ Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 21. februar 2008 Nei,...men etter innleggene her, så tror jeg jeg har bestemt meg begynner på folsyre i morgen, og prøver ved neste EL. Så får vi se hvor lang tid d tar Kanskje d klaffer til sommeren likevel
Amazing Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Jeg må prate med samboeren min først, men han har sagt at vi gjerne kan begynne prøvingen med det samme.. Så det blir nok så vi gjør det vi også!! ) Skal ta ut spiralen i morgen, og tror jeg har EL i helga alt.. Er det mulig at jeg kan bli gravid et par dager etter jeg har tatt ut spiralen a?? Vi har en spennende tid i møte! )
godiva med 3 gull Skrevet 22. februar 2008 #10 Skrevet 22. februar 2008 Lykke til begge 2. Holde oss oppdatert da, jeg ble litt engasjert kjenner jeg. :=) Begge mine er født i Mars, og det er en veldig grei tid synes jeg. Men å si at det er planlagt vil være ren løyn. he he. Legen min mener at jeg ant "bare blir " gravid på Mai/juni el. Er visst noen som har det sånn. Og litt vittig for jeg har nå beg å legge merke til andre rundt meg, og min mors venninne har 4 barn mellom 20 juli og 11 august. høres jo litt sånn ut i det tilfelle også
mamma_til_en_prins Skrevet 22. februar 2008 #11 Skrevet 22. februar 2008 Kjør på:-) Vi brukte over to år på å få førstemann - vår lille prins. Er nå lysten igjen, og det har nå gått 6 måneder med intens prøving, uten resultat:-(. Man vet aldri hvor lenge det tar. Ikke uvanlig med litt lengre prøvetid om man har gått på P-piller. Lykke til.
Amazing Skrevet 22. februar 2008 #12 Skrevet 22. februar 2008 Tusen takk for lykkeønskninger! Koselig det!! ) Hvor gammel er din lille prins, "mamma_til_en_prins"? Og fortsatt lykke til med prøvingen! ) Jeg har vært hos legen og fjernet spiralen i dag. Han mente det ville være lurt å ha en syklus først før vi starter prøvingen, så kommer nok til å starte prøvingen etter neste menstruasjon. Blir spennende! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå