Gå til innhold

Praktiske ting ang.babysvømming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare slik at en kan bade med babyen. Hvordan gjør dere det etter på når derre skal dusje? Tar den som bader med seg babyen i dusjen, eller tar evt.mannen og dusjer,steller og kler på han.

Vist det i såfall er dere, så hvor gjør dere av babyen mens dere kler på dere? Min kommer til og være over alle hauger..;)

Men litt vansklig for pappan og dusje han med klær på også? hm

litt teit dette her, men greit og være litt forbrett:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det jeg som steller henne etter svømminga, vi dusjer sammen (bare skyller oss, bader i oljevann senere på kvelden) Men gutta steller også!

Inne i garderoben er det gummimatter på gulvet som man legger babyen på. Nå kravler jenta mi avsted da, så må hente henne inn hele tiden;)

Skrevet

vi betaler for to foreldre. jeg pleier å bade med småen men hun er bare 3 mnd så hun ligger på stelle matte mens jeg dusjer. så kler jeg på henne og meg selv.

Skrevet

vi tar med oss bilsete og stellematte inn i garderoben. Før svømmingen legger jeg han ned på stellematten mens jeg skyller meg og etter svømmingen dusjer vi sammen (jeg vasker meg hjemme etterpå)... tar på han bleie og har med en håndkle/teppe som han får ligge under litt på stellematten mens jeg tørker meg og så kler jeg på han - putter hani bilsete- hiver på meg klær og så er vi done.. he he.. litt kav er d akkurat me dette stellegreiene men d går fint :) lærer fort sine rutiner.. men som du ser er stellematten veldig ok å ha med...

Skrevet

HI:

Jeg tar å dusjer han sammen med meg, hvis ikke sambo har vært med i vannet gir jeg lillegutt til han etter jeg har dusja han.(dusjer han i bikini og går ut til sambo med han)

Har prøvd et par ganger å ha han med inn etter vi har dusja, men han er oooveralt.. å krabber bort for å ta på de andre søte babyene som bare ligger der.. hehe.. men det går jo.. men er lettest når sambo kan ta han hvis han ikke har bada:)

Skrevet

Jeg har hatt med bilsete, plastpose og tre håndklær til babyen.

Legger plastposen i bilstolen og et håndle over til å ta unna fukt fra badebleia. Etter vi kommer opp av bassenget tuller jeg junior inn i ett håndkle og putter han i stolen. Dusjer meg først, og så tar jeg å henter junior for å skylle han. Har da et rent håndle klart til etterpå.

Så er det om å gjøre å få tørket han og få på ny bleie :)

Skrevet

Ja.. det har jeg faktisk sett andre også gjør på babysvømming.. det har jeg ikke tenkt noe over.. kanskje jeg og skal begynne med det.. hehe

Skrevet

Har jo kontroll på babyen en liten stund, he he!

Men man blir bra lang i arma med en 6mnd gammel gutt!

Skrevet

Det er nok forskjellig hvordan de har lagt opp til babysvømming rundt forbi. Hos oss er det stellebord og lekegrinder i begge garderobene. De har gitt oss beskjed om å IKKE dusje babyene etter svømming, fordi det er fellesanlegg, og trykk og varme på vannet kan variere veldig. Så når vi kommer opp fra vannet, tørker jeg babyen og legger han i lekegrinda med badekåpe rundt seg, mens jeg dusjer. (det blir en del babyer oppi grinda, men det går greit) Hvis han er veldig grinete eller sånn, så bare tørker jeg meg selv også, får på oss klær, og drar hjem. Dusjer da hjemme i stedet.

Jeg og mannen min tar med baby i garderoben annenhver gang vi. Veldig greit!

Skrevet

Det er trøbbel med aldt/varmt hos oss også. Vi er siste gruppen så noen ganger er det ikke varmtvann igjen.

Skrevet

Vi bader begge to og jeg pleier å ha han med i garderoben. Dusjer han ikke før vi bader, men etterpå dusjer jeg først av han og så tørker jeg han og legger han i lekegrinda før jeg dusjer ferdig selv og tørker meg og tar på undertøy. Så kler jeg på han før jeg kler på meg ferdig selv. Når jeg er "anstendig nok" går jeg ut med han så pappan kan ta på ytterklærne mens jeg kler på meg selv ferdig og passe på at jeg får med meg alle tingene (og det er ikke lett! vet ikke hvor mange ganger jeg har holdt på å glemme igjen badebuksa hans...)

Bilstol i garderoben synes jeg er en uting der vi går, rett og slett fordi det er en bitteliten garderobe og de tar mye plass. Helt sikkert praktisk for de som bruker dem, men veldig upraktisk for alle andre. Ikke minst nå når vi ikke er de siste i bassenget lengre og det når vi kommer fra dusjen er fullt av bilseter til de som er på kurset etter i garderoben så det er lite plass for oss å legge babyene på. Er det en stor garderobe ville jeg nok også tatt med bilsetet inn.

Skrevet

Hei:) vi alle tre er i vannet, når vi skal opp tar jeg han med i dusjen og legger han på matten sammen med andre babyene mens jeg dusjer også tar jeg han opp og dusjer han, går inn i garderoben å legger han innpakket i håndkle på matten og kler på meg, deretter tar jeg å har på han:) godt tips, ta med bilstolen inn i garderoben mens du kler på deg:)

Skrevet

Vi har med bilstol inn i garderoben og svømmehallen. Med en gang vi kommer opp av bassenget så tar vi av badebuksa hans, pakker han inn i et hånkle og setter han i bilstolen mens jeg dusjer. Skyller han under dusjen når jeg er ferdig. Så sitter han godt inntullet i håndkle mens jeg tørker meg og kler på meg. Han er nesten tørr innen jeg er ferdig, så da er d bare å tørke litt i "krokene", kle på og dra hjem :) Får fort rutine i d :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...