Gå til innhold

Har du fått strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å bli positivt innstilt på at jeg ikke kommer til å få strekkmerker. Er i uke 29+3. Noen som har noen kommentarer til dette? Jeg har vært veldig nøye med å smøre meg med aloveragel og babylotion.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har fått veldig lite frem til nå, men etterhvert som h*n kurer seg lengre ned i bekkenet, så kommer de snikende.

Hatt litt vann i bena, så oppdaget til min egen forundring strekkmerker på ene stortå etter jeg hadde dusjet i går (trodde ikke man kunne få strekkmerker på tærne jeg...)

Skrevet

Hihi, strekkmerker på tærne?? Ja, det skal jeg nok kunne godta..hihi. Nå har jeg blitt såpass stor at jeg klarer ikke å se under magen lenger, kan jo hende det har dukket opp noen der. Jaja, den tid og den sorg. Sliter forresten med mye vann i kroppen selv, kjenner nesten ikke igjen beina etter en dag på jobben og fingrene er også blitt veldig stive.

Skrevet

De fleste jeg har snakket med har fått sine på overtid eller under fødsel...

So, it ain`t over til it`s over:-)

Ikke for å være ekkel altså...

Men kommer de så kommer de.

Jeg er på termin nå, og ikke fått merker, men forbredt på at de kan komme for nå sprenger magen noe så sinnsykt!

Skrevet

Nei ikke så langt, men tror man aldri er trygg, dessverre. Kan komme under fødsel, eller komme frem etter fødsel. Min mage har også vokst ekstremt de siste ukene i forhold til tidligere, så får ikke sjokk om det kommer noen på slutten (39+5).

Skrevet

Fikk ikke et eneste et sist gang og krysser alt for at det ikke kommer så veldig mye denne gangen heller. Har ingen nå og er i uke 31. Kjennes ut som om huden fortsatt er litt romslig.

Skrevet

Er i uke 35/36 ikke antydning ennå...men det blir spennende å se nå da...krysser fingrene...

Skrevet

Er så gla`..!!

Er 5 dager over termin og ikke fått et eneste ett....

Er mitt 2. svangerskap..

Skrevet

ingen merker her heller:) er i uke 37 nå, krysser alt jeg har!!!!!!!

Skrevet

Jeg har en følelse av at magen min ikke kan bli så mye større nå (håpe-håpe ihvertfall). Den har vokst enormt de siste ukene og jeg føler at den har strukket seg så langt den kan. Av og til er den tom så hard at den kan kjennes ut som om den nesten skal revne.

Kan det med strekkmerker også være litt arvelig anlagt? Min mor fikk ikke strekkmerker i det hele tatt og hun var gjennom 3 fødsler.

Nei, jeg har nok hud og kropp som seigmenn.........de strekker seg jo litt lenger......hihi. Viktig å være positiv, ikke sant?

Skrevet

Er 33 veker. Har ikkje fått nye, men nokon av dei gamle er blitt lilla og veks. Sist fekk eg ein god del strekkmerker siste mnd. Håpar det ikkje vert like ille denne gangen.

Skrevet

Er i mitt tredje svangerskap har til nå ikke fått noen strekkmerker, er i uke 39+ håper det ikke kommer noen i slutten av denne graviditeten.

Skrevet

Men dere som ikke har fått strekkmerker, er dere flinke med å smøre dere? Man får jo kjøpt såkalt antistrekkmerkekrem på apoteket men den er jo rådyr og jeg vil da tro at man kan bruke hva som helst?!

Skrevet

Nei, er i uke 35+2 og har ikke fått strekkmerker enda, går bare å venter på at de skal komme, hehe:) Men har fått et lite merke oppom navlen der jeg hadde piercingen min da:) Men det overlever jeg helt fint:)

Skrevet

Er i uke 34 og har fått en!! :) men har noen fra forrige svangerskap da.. Men som heldigvis ikke synes så godt :)

Skrevet

Er i uke 31 nå, og har så vidt jeg kan se ikke fått noen enda. Har ikke smurt meg med noe, det er jo bare tull at sånt hjelper.

Skrevet

Samme erfaring rundt navlen jeg også. Måtte ta en kikhullsoperasjon før prøverør for å utelukke endometriose og jeg ser godt hvor de gikk inn i navlen. Og jeg hadde også piercing i navlen så man ser jo godt merket etter den. Men nå har vel navler aldri vært så fint så det går greit for meg at det er litt merker rundt den. Forøvrig er den på vei ut....hihi.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av en lege når jeg var på GU og UL at disse merkene rundt navlen forsvant etter fødsel, vet ikke helt om jeg skal tro på det da men.. Vises sikkert ikke så godt når jeg får satt inn piercingen igjen:)

Skrevet

Jeg har smurt meg masse med både bodybutter og olje, flere ganger om dagen, men jeg har likevel fått masse strekkmerker.. det ser grusomt ut! Mamma har også magen full av strekkmerker, så det stemmer jo som de sier at det er genetisk. Er 37 uker nå

Skrevet

Fikk noen få på skinka med nr 1. Venter nr 3 og har ennå ikke fått noen. Håper jeg slipper unna. Har aldri smurt med noe som helst.

Skrevet

Har smurt med en god krem og alt mulig, men har fått noen på hoftene, litt langt opp frampå lårene og på puppene. Det lindrer og gjør godt å smøre seg inn uansett, for de kan klø litt til tider. Men satser på at de bleknes ganske bra i ettertid. Kan fint leve med de uansett, når jeg vet hvorfor jeg fikk dem!:)

Skrevet

Jeg hadde ingen strekkmerker frem til jeg var 34 uker uker på vei, så braket det løs gitt... Vokste ikke spesielt fort heller, har vokst jevnt og trutt hele veien. Jeg har smurt meg med oljen fra Wedela som er helt fantastisk. Men strekkmerkene kommer innenfra og ligger i genene, så smøringen gjør bare huden litt mer elastisk og lindrer litt.

Klør forresten sinnsykt på magen der sprekkene er.. Kjøpte Honey tummy stick og smører med den, den lindrer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...