april 09 & mai 12 Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Hei... Jeg ser at det er flere her inne som skriver at de skal ha eller hadde ultralyd rundt uke 7 eller uke 8. Bestiller dere ultralyden selv eller har dere blitt henvist fra lege??? Jeg er selv 5+3, og er veldig nervøs for at det ikke skal gå bra..
KaWi Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Hei! Først, grattis med spiren =) Jeg ble henvist til tidlig ultralyd av legen, det var pga. SA i november og pga. min alder. Kan du ikke si til legen at du er nervøs og må få litt ro i sjelen, så at du trenger en tidlig ultralyd? Det hjalp i hvertfall meg veeeeldig å se ett pitte lite hjerte som slo. Lykke til!!
AO3 Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Jeg tror det kommer veldig an på legen om du får tidlig UL fordi du er nervøs eller ikke. Jeg er også skikkelig stresset, men samboeren min, som er lege, mente at det ville bli vanskelig for meg å få en tidlig UL. Da han i tillegg fortalte at gynekologen (og det er bare én gyn her) kan avvise henvisningen min, fant jeg ut at jeg gadd ikke sitte på legekontoret og gråte for å få en henvisning, jeg syntes det ble for nedverdigende. Jeg har jo ingen fysisk "grunn" til å få tidlig UL - ingen blødninger, ingen tidligere aborter, helt frisk. Ja, jeg er nervøs. Jeg holder på å jobbe med følelsene mine - jeg prøver å roe meg ned, enker positiv, og vurderer å reise 6 timer hver vei for å få tatt en privat ultralyd. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal gjøre det enda. Samboeren min sier at det er jo ikke noe å gjøre så tidlig likevel om noe skulle være galt, og det har han jo helt rett i! Selv føler jeg at det ville roet meg veldig ned å se et lite hjerte banke. Hvis barnet ikke lever lenger, vil jeg vite det så tidlig som mulig. Likevel velger jeg å betale for det selv, og jeg må jo si at for en "normalt nervøs" kommende mamma hvor man ikke har noen grunn til å mistenke at noe er galt, er det kanskje ikke det offentliges ansvar å betale for det... I alle fall er det ikke det slik reglene er nå, og det er jo det vi (og legene!) må forholde seg til.
AO3 Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 T-tasten er litt treig på dataen min... *rødme* "Tenker positivT" skulle det være...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå