Gå til innhold

tredelingen av permisjonen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt redd av det forslaget rett og slett... hvorfor kan vi ikke bestemme det selv? Jeg føler at dritgreipappan har vett nok i skallen til å kjempe sin egen sak om han vil være hjemme å amme et års tid....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker heller ikke dette forslaget. Det er så mye som skal bestemmes på vegne av oss, som vi heller kan bestemme selv. Og jeg syns at det er ille å tenke på at alle mødre må ut i jobb etter maks 8 mnd hvis man ikke velger ulønnet permisjon da. Opplever det som et tilbakesteg for permisjonsordningen jeg. Nå skal jo barna helst fullammes til de er seks måneder anbefales det og da sier det seg vel selv at mange vil amme ganske mye også etter 8 mnd. Tenker at dette kan bli veldig strevsom i praksis for mange foreldre.

Gubben her tror jeg også har vett og krefter nok til å kjempet sin egen kamp om det hadde vært viktig for han å få mer av permisjonstiden.

Heldigvis har ungene her hatt en pappa som i høy grad har vært delaktig i hverdagen deres, men jeg har fått hatt mesteparten av permisjonen. Tror det har vært en god fordeling i denne heimen iallfall!!

Nei! Vi får slå et slag for å bestemme selv. Er det ikke noe som heter selvråderett??? :-)

Skrevet

...men som det 70-talls rødstrømpebarnet jeg er, så syns jeg dette er vanksleig ... jaja... bra jeg ikke ble politiker da i alle fall :-)

Skrevet

Jeg synes det høres ut som litt for mye overstyring dette!

Mine barn ville ikke kunne vente med å begynne i barnehagen til de ble 1 1/2 år hvis ikke vi hadde ordnet vår permisjon som vi gjorde.

Jeg hadde tidskonto kombinert med turnus første gang. Andre gang jobbet jeg to ettermiddager/kvelder samt en dag i uken. Arbeidsgiver var velvillig og møtevirksomheten tok vi på dagtid. Vi var ikke helt fastlåste på hvilke dager jeg skulle/måtte være tilstede, men prosjektene var lagt opp til en god del egeninnsats.

Trollfar fikk jo da en dag samt 2 ettermiddager i uken alene med barna og jeg løp hjem for å rekke kveldsammingen.

Nei fri meg fra at noen skulle sagt at dette ikke gikk an!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...