Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Vår situasjon er slik: Datteren min har en dagmamma hun har gått hos i snart et halvt år. Hun trives veldig godt der og dagmammaen er veldig hyggelig å jeg stoler 100% på henne i de forstand at hun tar vare på datteren min. Men det er et problem. Et stort problem. Dagmammaen og barnet hennes er syk hele tiden! Å det er ikke bare en dag her og der. Hun er gjerne syk alt fra 1 uke- 4 uker sammenhengende. Hun har vel hatt 3-4 slike perioder på disse 5,5 mnd. Dette går veldig utover jobben min. Jeg har ingen flere egenmeldingdager å ta av, så mine foreldre har måttet trå til veldig ofte. De bor nesten 2 timer unna oss så det innebærer mange turer frem og tilbake for hver gang dagmammaen er syk. Jeg har også fått hint på jobben at de kanskje må se etter en annen til min stilling for de mener jeg har hatt usedvanlig mye fravær på kort tid. De har vært veldig fleksible ved at jeg får tatt barnet mitt med på jobb i periode på 2-3 uker. Men dette er veldig slitsomt. Både for meg og datteren min. Jeg jobber fulltid så kabalen går jo ikke opp Jeg vet at ingen kan noe for at de er syke, men hun er jo syk hele tiden å i så lange perioder. Jeg har vært snill å betalt henne vanlig mndlønn selv om hun har vært syk store deler av mnd. Men nå går det ikke lenger. Jeg har ikke råd til å fortsette å betale henne når jeg ikke lenger har flere egenmld å ta av. Jeg har selv måtttet gått syk på jobb fordi jeg ikke har hatt råd til å bli hjemme uten lønn Jeg vurderer sterkt å bytte dagmamma, men tviler fordi jeg er redd det blir så mye stress for barnet mitt. Hun er jo bare 2, 5 år å nå har hun slått seg til ro med å være hos henne. Vet ikke om hun er klar for en tilvenning igjen. Men jobben min henger seriøst i en tynn tråd nå. Hva hadde dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Jeg hadde nok sett meg om etter en annen dagmamma.
Minervae Skrevet 21. februar 2008 #4 Skrevet 21. februar 2008 Ville helt klart byttet ja. Det er jo ikke riktig at hennes sykdom skal sette din jobb i fare. Synes du kan bytte dagmamma med samvittigheten i behold.
trebarnsmor Skrevet 21. februar 2008 #5 Skrevet 21. februar 2008 Uten tvil, hadde byttet dagmamma straks!!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #6 Skrevet 22. februar 2008 Jeg ville byttet tvert. Har dere ingen skriftlig avtale der det står noe om hennes sykefravær? Kun skal da ikke ha mer enn det som er vanlig i sykefravær og om hun ikke kan det bør hun skaffe en vikar for henne. Nei bytt du, så skal du se datteren din fort finner seg tilrette en plass der hun kan være lengere strekk i gangen og ikke må hit og dit hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2008 #7 Skrevet 22. februar 2008 Har bestemt meg for å bytte nå. Har vært i kontakt med en annen dagmamma å hun virker veldig hyggelig. Eneste proboemet er at hun stenger 15.45 å jeg jobber til kl 16.00. Men fikk snakket litt med sjefen idag å kan hende vi kan legge om arbeidstiden min slik at jeg går før tiden å heller jobber det inn i helgene innimellom. Nei vi har ingen skriftlig avtale om noen ting. Dumt av meg ja men jeg tenkte ikke noe over at dette kom til å bli et stort problem. Men hun jeg har vært i kontakt med nå er hvit så hjelper veldig på økonomien min for da får jeg 64% av barnepasset dekket. Eller det hadde jeg fått med svart dagmamma også men hun nektet å skrive under fordi hun var redd for å bli tatt...men men.. H.I
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2008 #9 Skrevet 23. februar 2008 Hva med barnehage? Det er jo også billigere enn en fulltids dagmamma.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2008 #10 Skrevet 24. februar 2008 Det er ikke lett å få barnehage utenom opptaket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå