Gå til innhold

Noen med barn med melkeintoleranse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi mistenker at mini har melkeintoleranse.

Dere som har barn med melkeintoleranse, når og hvordan oppdaget dere det? Hvordan stilles diagnosen? Hva slags mat får barnet?

Kjempeglad om noen kan svare:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet det finnes morsmelkerstatning laget på soya. Jeg har intoleranse. Fant det ut ved blodprøvetaking. Måtte ta 4 blodprøver tror jeg det var -innimellom skulle jeg drikke laktose. Vet ikke om de gjør det på samme måte med små barn.

Skrevet

Vi er i ferd med å finne ut av allergier... Har sterk mistanke om mat allergi.

Det er en stor fakta feil ute å går hos folk og ikke minst leger.....De sier at de tester ikke barn under ett år for allergier for de vil da få resultater som ikke er helt til å stole på. Det er helt GALT!!

Blir så fra meg når de sier dette. Når det gjelder pollen, så kan det være greit å la barnet gå gjennom en sesong før man tester men IKKE mat. Der kan de teste fra babyen er 3 mnd.

Dette er så viktig å presisere. Jeg har så vondt av disse små som er plaget og blir mer plaget pga feil informasjon.

Babyen min er 6,5 mnd og har tatt blodprøve. Vi venter på svar. I mellomtiden har jeg kuttet ut kumelk og blander grøten hans med rismelk.

Kom deg til en spesialist/hudlege. De vet!

Lykke til!

Skrevet

Det er også viktig å huske på at allergi og intoleranse ikke er det samme. :) Legen har svarene på det meste. :)

Skrevet

Vår mellomste haddeen form for laktoseintoleranse (mest vanlig at det er laktose om det er intolerasne, er det melkeproteiner er det som oftest snakk om allergi og det er noe helt annet enn intoleranse). Vi merket det på at han fikk dårlig apetitt og hadde grønn og slimete avføring. Han ble umiddelbart bedre da vi kuttet ut alle melkeprodukter (han var 1,5 år den gang, er nå 3 år og har vokst det av seg ser det ut som).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...