Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #1 Skrevet 21. februar 2008 Vi "fikk" en bil av svigerfar som har falt fra hverandre etter vi fikk den. Hin dagen fikk jeg plutselig en regning på 1500 da hadde han satt bilen over i sambo sitt navn og attpåtil satt forsikringen på bilen i mitt navn uten å spørre. Og vi har nettopp kjøpt hus og han vet at vi ikke har all verdens penger da sambo er inne til førstegangstjenesten. Synes det var skikkelig frekt og vet ikke helt hva vi skal gjøre, vi er avhengig av bil og nå kommer det vanvittig masse utgifter på den. Aner ikke hva jeg skal gjøre, eller si. Ingen som gjør sånt uten å informere om det vel?! åå, e så forbanna
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #2 Skrevet 21. februar 2008 Vet ikke hvilket forhold du har til din svigerfamilie, men jeg ville ikke forventet meg å få en bil som svigerfamilien min da skulle holdt med forsikring og årsavgift Noen må jo ha skrevet under på vognkortets del2 om eierskifte, ettersom bilen ble omregistrert og satt i din samboers navn. Har han betalt årsavgifta på den da? ...ellers kan du se fram til 2700,- eller 3100,- eksta ut i mars.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2008 #3 Skrevet 21. februar 2008 Det koster å ha bil... Som en annen sier, man kan ikke omregistrere biler uten at den som blir ny eier har skrevet under papirer på det og man skal ikke kunne opprette forsikringer i andres navn. Kjøre bil har man ikke lov til uten å ha ansvarsforsikring, så det burde dere tenkt på før dere sa ja til å få bilen så lenge han ikke hadde sagt han skulle dekke alle utgifter på den. Når dere har så dårlig råd og er avhengig av bil, synes jeg dere er heldige som fikk selve bilen. (men er enig i at det er rart å gjøre sånne ting uten å snakke med dere om det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå